Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De la navigația astronomică la navigația prin GPS

Reuniunea de proiect de la Lyon

De la navigația astronomică la navigația prin GPS

În perioada16-20 noiembrie 2010, membri ai echipei implicate în proiectul Comenius de parteneriat multilateral METER, de la Colegiul Tehnic “Mihai Viteazul” din Oradea au participat la o nouă întâlnire cu partenerii de proiect, de data aceasta la Lyon, în Franța.

Au făcut deplasarea Nicoleta Pazmany, coordonatorul național, profesorii Diana Curila și Horea Abrudan, precum și elevii Georgiana Gavra și Cristian Man.
Dacă la Oradea elevii au învățat să navigheze folosind cunoștințele de astronomie, la Lyon au fost puși în fața a noi provocări. Ei au trebuit să pregătească un balon meteorologic cu echipamentul necesar (cameră de luat vederi, sistem GPS, senzori de temperatură și presiune care au fost calibrați de ei) pentru a fi lansat în spațiu și apoi urmărit. A fost o experiență extraordinară, atât pentru elevi, cât și pentru noi, profesorii. Aceasta a implicat cunoștințe din diferite domenii: fizică, matematică, informatică, geografie, meteorologie, electronică.
Excursie la Paris cu TGV-ul
A doua zi, au urmat noi provocări, deoarece am avut ocazia să plecăm la Paris cu TGV-ul (trenul de mare viteza) care face distanța Lyon-Paris (480 de km) în numai două ore. Pe drum ne gândeam oare când vom face și noi distanța Oradea - București în 3 ore în loc de 12?
Aici am vizitat Muzeul de Arte și Meserii unde am putut urmări evoluția instrumentelor și unităților de măsură, a mașinilor termice, a aparaturii din domeniul fotografiei și a cinematografiei sau a LASER-ului de la care invenție s-au împlinit anul acesta 50 de ani.
Este un muzeu interactiv în care poți face lecții deosebite cu elevii.
După muzeu, am vizitat cel mai vechi observator modern din Europa, Observatorul din Paris, construit în 1667. Și, bineînțeles, după ce am urmat meridianul Parisului prin Grădinile Luxemburg, nu puteam părăsi orașul fără să intrăm măcar pentru câteva minute în celebra Notre Dame de Paris. Întorși la Lyon, am reușit să mai avem o vizită deosebită la Muzeul fraților Lumiere, inventatorii cinematografului.
A fost o experiență care va rămâne mult timp în memoria celor prezenți, în special a elevilor care au fost copleșiți de felicitări pentru modul cum s-au integrat în familiile care i-au găzduit, în echipa internațională cu care au lucrat și cum au comunicat cu ceilalți.
Nicoleta Pazmany (coordonator național)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De la navigația astronomică la navigația prin GPS.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:56 Ora standard a Europei de Est