Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță

Departamentul de Învățământ la Distanță (DID) a inaugurat, vineri,

Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță

Departamentul de Învățământ la Distanță (DID) din cadrul Universității din Oradea a inaugurat, vineri (10 decembrie 2010), în prezența dlui rector Cornel Antal, noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță (CRID).

Noul sediu CRID este situat în campusul central al univeristății (strada Universității nr. 1), în spatele sălii de sport.
La eveniment au participat, alături de rectorul universității, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, studenți și cadre didactice, conducerea DID și a facultăților care organizează învățământ universitar la forma de învățământ la distanță - Facultatea de Științe Economice și respectiv, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică.
 „Noul sediu al CRID a fost amenajat în perioada august - noiembrie 2010 din fondurile proprii ale Departamentului de Învățământ la Distanță, investițiile astfel realizate ridicându-se la suma de peste 5.000.000,00 lei și având drept scop asigurarea unor servicii și a unei baze materiale la cele mai înalte standarde de calitate și educaționale, în primul rând pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ la distanță ai Universității din Oradea, în domeniile științe economice și inginerie managerială și tehnologică, dar nu numai, dotarea CRID fiind similară universităților europene de prestigiu”, după cum aveam să aflăm de la conf. univ. dr. Adriana Giurgiu – directorul D.I.D.
CRID asigură studenților și cadrelor didactice ale Universității din Oradea, accesul gratuit la cele mai noi și elocvente resurse de învățare (cărți și publicații de specialitate românești și străine de ultimă oră, majoritatea inclusiv în format electronic – e-books - dar și altele, de referință pentru domeniile de studii organizate la forma de învățământ la distanță, cum sunt cărți publicate de laureați ai premiilor Nobel, rapoarte ale organizațiilor și instituțiilor internaționale de referință), cât și accesul gratuit la formatul print și on-line al periodicelor de specialitate românești și străine (de exemplu, The Economist, Le Monde Diplomatique, Harvard Business Review, Financial Times, Foreign Affairs, Business Week, Courrier International, Time Magazine, International Herald Tribune, The Wall Street Journal Europe, Le Monde, Fortune etc.), la baze de date statistice și la alte resurse necesare asigurării unui proces educațional de calitate.
Totodată, CRID asigură studenților posibilitatea utilizării gratuite a computerelor conectate la internet din incinta sa, iar pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ la distanță, inclusiv tipărirea gratuită a resurselor de învățare necesare studiului, sediul CRID fiind dotat și cu o tipografie digitală de ultimă generație, achiziționată recent tot din fondurile proprii ale Departamentului de Învățământ la Distanță, personalul CRID asigurând accesul zilnic celor interesați în utilizarea acestei baze extinse de documentare, între orele 12.00 și 21.00.
În cadrul CRID va funcționa și Centrul de documentare europeană al Universității din Oradea (EDCO), finanțat de către Comisia Europeană, care, prin menirea sa, pune la dispoziția tuturor celor interesați, toate publicațiile instituțiilor europene, inclusiv Jurnalul Oficial al UE, aceste publicații fiind furnizate gratuit de către Oficiul de publicații al UE (OPOCE), în cadrul acordului încheiat cu Universitatea din Oradea.
CRID asigură de asemenea, și alte facilități specifice învățământului la distanță, fiind dotat cu LCD, DVD recorder, cameră video, videorecorder și alte echipamente moderne menite să faciliteze procesul educațional în sistem e-learning.
CRID este deschis tuturor studenților și cadrelor didactice ale Universității din Oradea, accesul fiind permis pe bază de legitimație (pentru cadrele didactice) sau carnet de student al Universității din Oradea. (Olimpia P. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:47 Ora standard a Europei de Est