Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Practica studenților economiști. Parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri”(PRACTeam)

Vineri, în Aula Magna, Conferința de lansare a proiectului strategic

„Practica studenților economiști. Parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri”(PRACTeam)

În organizarea Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea a avut loc, vineri (10 decembrie 2010), în Aula Magna, Conferința de lansare a proiectului strategic „Practica studenților economiști. Parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri” (acronim PRACTeam); contract: POSDRU /90/2.1 /S /64150.

„Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale studenților economiști în perioada stagiilor de pregătire practică și internship, realizate în cadrul unui parteneriat interregional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri, în vederea îmbunătățirii inserției economiștilor pe piața muncii”, așa după cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. univ. dr. Anca Dodescu, decanul facultății, managerul de proiect.
Proiectul se adresează unui grup țintă alcătuit din 162 de tutori de practică (54 tutori/an x 3 parteneri) - angajați în cadrul organizațiilor gazdă pentru practică cu care se vor încheia acorduri de practică, 1.620 de studenți din ciclul I – studii universitare de licență (180 de studenți x 3 parteneri x 3 ani de implementare a proiectului) și 810 studenți din ciclul II – studii universitare de masterat (90 de studenți x 3 parteneri x 3 ani de implementare a proiectului).
La Conferința de lansare a proiectului au participat decanii și membrii echipei de proiect de la cele trei facultăți partenere: Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea, Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor - Universitatea de Vest din Timișoara și Facultatea de Științe Economice și Administrație Publică din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, precum și partenerii de practică ai Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea (Banca Transilvania, reprezentată de distinsul său director executiv, dna ec. Lucia-Ana Pojoca), reprezentanți ai firmelor și instituțiilor publice interesate să participe la proiect ca organizații-gazdă pentru practica studenților economiști, studenții economiști interesați să candideze la selecția pentru participarea la proiect...
 Banca Transilvania – cel mai fidel și mai vrednic partener al universității și studenților economiști
Din partea celor mai fideli și mai vrednici parteneri ai Universității din Oradea, ai Facultății de Științe Economice și ai studenților economiști, a vorbit distinsul director executiv al Băncii Transilvania Lucia-Ana Pojoca.
„Este o onoare pentru mine de a răspunde invitației distinsei doamne decan Anca Dodescu, reprezentând în primul rând o companie publică, privată,  Banca Transilvania, care a conștientizat de-a lungul anilor importanța sa corporatist-socială, în ideea implicării alături de cadrele didactice și profesorii comunității bihorene, în creșterea gradului de educație profesional-comportamentală al studenților și elevilor.
Argumentez în acest sens că potrivit evidențelor departamentului de Resurse Umane al Băncii Transilvania Oradea, în ultimii 10 ani, au accesat efectuarea practicii de studii peste 400 de studenți ai Facultății de Științe Economice Oradea (în medie 40 de studenți/an), dar și peste 50 de elevi din anii terminali ai Colegiului Economic „Partenie Cosma”, cu care am încheiat un parteneriat în acest sens, acum trei ani.
Pe de altă parte, în calitate de angajator, Banca Transilvania are un număr de 126 de absolvenți ai Facultății de Științe Economice Oradea pe diverse specializări (din totalul de 218 cu studii superioare)”.
Adresându-se direct studenților, doamna director executiv a spus, printre altele: „Asimilarea cunoștințelor de specialitate în anii studenției este eșafodajul succesului, viitorului vostru la locul de muncă (job). Combinația fericită dintre un studiu serios, intens, cu oportunitatea voastră de a accede prin programele de practică la angajatori permisivi, parteneri din lumea de afaceri, instituții publice, vă va conduce indubitabil la o direcționare corectă, la creșterea inovației, la abilități consolidate, deci la o formare complexă ca viitori specialiști ai mediului economic.
Piața muncii cere economistul de tip nou, format solid pe băncile universitare, dar neizolat de realitatea înconjurătoare, adică de contextul legislativ, fiscal, bancar, financiar și nu în ultimă instanță, comportamental/ atitudinal.
Resursa umană aduce și este valoare, creează spirit și găsește soluții.
În fine, aș sublinia că în ultimii doi ani, am avut privilegiul de a coordona stagii de practică ale unor studenți extrem de interesați, serioși, cu aptitudini reale de economist, interesați în performanță și care cu siguranță vor fi printre cei aleși”, a mai spus doamna economist Lucia-Ana Pojoca.
Intervenția Domniei sale, punctuală și agreată de auditoriu, a fost răsplătită cu aplauze. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (71 de poze), accesați Galeria foto: „Practica studenților economiști. Parteneriat interregional  pe piața muncii între universități și mediul de afaceri”(PRACTeam).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:28 Ora standard a Europei de Est