Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În lumina reflectoarelor, cultura europeană și capitalele culturale ale Europei

Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai

În lumina reflectoarelor, cultura europeană și capitalele culturale ale Europei

La Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitéz Mihály” din Cauaceu, structura Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, se derulează proiectul multilateral Comenius „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” (În lumina reflectoarelor, cultura europeană și capitalele culturale ale Europei – Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai).

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, beneficiind de un grant de 24.000 de euro pentru activitățile propuse. Din moment ce este primul nostru proiect Comenius (câștigat), suntem foarte entuziasmați și dornici de a învăța cât mai multe din experiențele următorii doi ani. Principalii beneficiari ai proiectului sunt elevii școlii, care vor participa cu echipa de proiect la întâlnirile stabilite.
Parteneri din cinci țări: Ungaria, Italia, Turcia, Spania și Franța
Școlile partenere sunt: Karácsony Sándor Általános Iskola (Debrecen-Ungaria) – coordonatorul principal al proiectului, Instituto Comprensivo „Don Milani” (Piemonte-Italia), Bachelievler Adnan Menderes Anadolu Lisesi (Istanbul-Turcia), CEIP Victorio Macho (Burguillos-Spania), Ecole Elementarire 159 aveneu Permentier (Paris-Franța) și Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitéz Mihály” ( din Cauaceu-România).  
Subiectul în sine are propria valoare, fiind o cooperare europeană. Copiii vor simți că sunt membri ai Uniunii Europene, iar colaborarea cu elevi din alte țări ajută la dezvoltarea echilibrată a tuturor identităților europene și naționale. Vor scăpa de prejudecăți, vor trata străinii cu mai mult respect. Prietenia dintre elevi va fi încurajată și prin întâlnirile de proiect. Ne așteptăm să se construiască o conexiune de zi cu școlile partenere. Comunicând într-o limbă străină vor înțelege importanța studierii limbilor.
Scopul proiectului vizează dezvoltarea și aprofundarea cunoștințelor despre culturile naționale și europene; promovarea cooperării între școli prin cunoașterea culturii diferitelor țări, instituții culturale, diverși artiști și operele lor, tradiția, viața culturală și arta populară ale altor națiuni; găsirea de activități interesante pentru petrecerea plăcută și utilă a timpului liber; îmbunătățirea abilităților de comunicare și creativitate, munca în echipă, activitatea de cercetare, creșterea încrederii în sine, competențele sociale, dezvoltarea competențelor digitale, folosirea limbii engleze ca instrument de comunicare...
 Pe parcursul derulării proiectului, profesorii și elevii vor colabora cu diferiți artiști, meșteșugari și jurnaliști.
 Ca rezultate finale ale proiectului vor fi realizate un album foto, un portofoliu cu lucrările copiilor, cărți cu rețete tradiționale, precum și cărți/CD-uri cu cântece.
 O vizită într-o școală din străinătate este întotdeauna o experiență deosebită pentru un profesor, un prilej de a câștiga noi experiențe pedagogice, de a cunoaște metode noi, diferite abordări, diverse materiale didactice și informații utile, precum și o foarte bună oportunitate de a-și îmbunătăți competențele de limbă engleză.
Cele mai multe activități prevăzute în proiect vor fi derulate pe parcursul anului școlar 2011-2012, vor fi implicați în aceste activități mulți elevi din fiecare școală, cu toții fiind beneficiarii produselor proiectului. Aceste produse (pliante, mape, broșuri, filme, ppt-uri, poze) vor putea fi utilizate la nivelul fiecărei școli participante în cadrul orelor de geografie, istorie, informatică, engleză, arte și la orele de dirigenție sau în cadrul activităților extracurriculare.
Școala noastră este responsabilă pentru crearea și administrarea site-lui proiectului. Suntem acum în procesul găsirii simbolului grafic al parteneriatului, pentru care am inițiat un concurs între școlile partenere. La finalul concursului se va alege logo-ul și se va afișa pe site.
În fiecare școală se va realiza un spațiu de informare privind calendarul activităților proiectului și de expunere a produselor realizate în cadrul proiectului.
Diseminarea întâlnirilor din cadrul proiectului va fi realizată în fiecare școală în parte în funcție de particularitățile și metodele specifice fiecărei școli. Astfel, va fi realizată o primă diseminare la nivelul școlilor participante prin prezentarea rezultatelor proiectului și beneficiilor aduse de implementarea acestuia în rândul elevilor și cadrelor didactice. O a doua etapă de diseminare va fi realizată prin organizarea unor întâlniri între elevii, cadrele participante la întâlniri și părinți, comunitatea locală. De asemenea, materialele vor fi prezentate pe site-urile www.didactic.ro, www.ovidan.ro, în revista școlii și în diferite ziare locale. (Erika Oros)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:15 Ora standard a Europei de Est