Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Organizarea și desfășurarea tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a și a VIII-a

MECT a reglementat

Organizarea și desfășurarea tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a și a VIII-a

01.09.2007
Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a finalizat și publicat ieri, 31 august, pe site-ul http://www.edu.ro/, ordinul de ministru care aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a și a VIII-a în anul școlar 2007-2008. Acest tip de evaluare înlocuiește Testele Naționale și are regim de teze semestriale.

Subiectele sunt elaborate în cadrul Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar, conform programei școlare parcurse până la data desfășurării tezei, în conformitate cu temele selectate din programa școlară și comunicate școlilor. Durata fiecărei teze cu subiect unic este de 2 ore din momentul primirii subiectelor de către fiecare elev.
Disciplinele la care se susțin teze în clasa a VII-a sunt următoarele: limba și literatura română, matematică, respectiv limba și literatura maternă
pentru elevii aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă. Elevii de clasa a VIII-a vor susține teze cu subiect unic la limba și literatura română, matematică și geografie sau istorie, la alegere. Elevii aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă, vor susține o probă de limba și literatura maternă. Pentru aceștia din urmă, subiectele vor fi asigurate în limba maternă studiată.
În semestrul I, calendarul tezelor, comun pentru clasele a VII-a și a VIII-a, are următoarea configurație: 30 noiembrie 2007 - limba și literatura maternă, 5 decembrie 2007 - matematică, 11 decembrie 2007 - istorie/geografie (numai pentru clasa a VIII-a), 14 decembrie 2007 - limba și literatura română, 11 ianuarie 2008 - depunerea contestațiilor. În semestrul II sunt programate următoarele teze: 6 mai 2008 - limba și literatura maternă, 9 mai 2008 - istorie/geografie (numai pentru clasa a VIII-a), 13 mai 2008 - limba și literatura română și 16 mai 2008 - matematică. În data de 29 mai 2008 pot fi depuse contestații.

Tezele vor fi evaluate în centre special desemnate în acest sens. Fiecare lucrare va fi evaluată de doi profesori, alții decât cei din unitățile de învățământ de la care provin tezele. Baremele unice de evaluare și notare vor fi postate pe site-ul MECT, după desfășurarea tezelor cu subiect unic. Activitatea de evaluare va dura maxim 3 zile. Evaluarea se face pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte și complete și 10 puncte, din oficiu, cu respectarea strictă a baremului unic de evaluare și notare. După corectare, fiecare evaluator stabilește nota prin împărțirea la 10 a punctajului obținut de elev, fără rotunjire. Nota finală se stabilește prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare profesor evaluator. Fracțiunile de punct rezultate din împărțire se rotunjesc la nota imediat superioară, dacă sunt cuprinse în intervalul 0,50 - 0,99 sau se anulează, dacă sunt cuprinse în intervalul 0,01 - 0,49.
Metodologia prevede și existența unui interval de 5 zile după afișarea notelor, în care profesorul care predă la clasă are obligația de a analiza, împreună cu elevii, lucrările și notele obținute. În urma acestei analize, elevii pot depune eventualele contestații la comisia din unitatea de învățământ. Profesorul care predă la clasă răspunde, în această perioadă, de integritatea și de neintervenția pe textul lucrării scrise.
În fiecare județ/ sector al municipiului București se constituie câte un centru de contestații, în care se reevaluează, pentru fiecare disciplină, tezele ale căror note inițiale au fost contestate. Reevaluarea tezelor se desfășoară pe o perioadă de două zile de la data depunerii contestațiilor, conform calendarului. În situația în care între nota inițială a comisiei din centrul de evaluare și nota comisiei din centrul de contestații se constată o diferență de cel puțin 0,50 puncte, nota finală a tezei reevaluate este cea acordată de comisia din centrul de contestații. Dacă diferența dintre cele două note este mai mică de 0,50 puncte, nota finală a tezei reevaluate este cea acordată de comisia din centrul de evaluare.
Cadrele didactice care participă la activitatea comisiilor nominalizate în prezenta metodologie beneficiază de plată pentru activitatea desfășurată. Comisiile din centrele de evaluare și cele din centrul de contestații asigură, o sesiune de instruire pentru evaluatori, pentru fiecare disciplină la care se organizează teze, cu scopul de a diminua diferențele dintre evaluatori în aplicarea baremului de evaluare și de notare.
Elevii surprinși având asupra lor materiale care ar putea fi folosite pentru copiat sau mijloace de comunicare cu exteriorul, cei surprinși copiind în timpul desfășurării tezelor sau comițând alte fapte menite să le favorizeze rezolvarea subiectelor, primesc nota 1 la teza respectivă. Elevii care, în perioada de analiză a tezelor, modifică sau completează conținutul acestora, primesc nota 1 la teza respectivă, iar nota la purtare se scade cu 3 puncte. Cadrele didactice care, în perioada de teze, furnizează răspunsuri, falsifică lucrări, manifestă neglijență în îndeplinirea atribuțiilor ce le revin sau săvârșesc orice alte fapte care împiedică desfășurarea în condiții normale a tezelor și aduc prejudicii imaginii învățământului sunt sancționate disciplinar conform Statutului personalului didactic. După caz, se procedează și la sesizarea organelor de urmărire penală. MECT sau comisia județeană/ a municipiului București decid, în perioada de evaluare a tezelor sau ulterior, reevaluarea prin sondaj a unui număr de teze, urmărindu-se astfel corectitudinea respectării baremelor de evaluare și notare.
În situații speciale, temeinic motivate, elevii susțin teza cu subiect unic la care au absentat, în perioadele speciale de teze prevăzute prin calendar. Pentru semestrul I, elevii pot susține teza la care au absentat în perioada specială din luna februarie sau în cea din lunile mai - iunie. Pentru semestrul al II-lea, elevii pot susține teza la care au absentat în perioada specială din lunile mai - iunie.
Tot ieri, Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a publicat pe site-ul http://www.edu.ro/, ordinul de ministru privind aprobarea procedurilor de organizare și desfășurare și a calendarului admiterii în învățământul liceal și profesional de stat pentru anul școlar 2008-2009. Pentru elevii claselor a VIII-a, media generală obținută la tezele cu subiect unic constituie unul dintre criteriile pentru admiterea computerizată în licee și în învățământul profesional de stat, organizat în școli de arte și meserii.
Media generală la tezele cu subiect unic se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la tezele cu subiect unic susținute doar în clasa a VIII-a.
Înscrierea
în licee sau în școli de arte și meserii de stat se face fără examen, pe baza mediei de admitere, în care media generală obținută la tezele cu subiect unic (respectiv la examenul de capacitate, pentru absolvenții de până în anul 2003 inclusiv, ori la testele naționale, pentru absolvenții din promoțiile 2004-2007) are o pondere de 50%, iar media generală de absolvire a claselor V-VIII are o pondere de 50%. Excepție fac liceele/clasele pentru care se susțin probe de aptitudini, clasele cu regim de predare bilingv pentru care se susțin probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă și clasele cu predare în limbile minorităților naționale, pentru care se susțin și probe de verificare a cunoștințelor la limba maternă.
Termenul limită până la care poate fi efectuată prima etapă a repartizării computerizate în învățământul liceal și profesional de stat a absolvenților clasei a VIII-a este 27 iunie, inclusiv. Repartizarea se face în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere și în funcție de opțiunile candidaților, înscrise în fișa de opțiuni. Până la data de 12 iulie 2008, inclusiv, Centrul Național de Admitere realizează repartizarea computerizată a candidaților din a doua etapă de admitere. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:41:35 Ora standard a Europei de Est