Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târgul firmelor de exercițiu (ediția a V-a)

Astăzi (miercuri), la C.T. „Traian Vuia”

Târgul firmelor de exercițiu (ediția a V-a)

Managerii firmelor de exercițiu de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea și-au lansat, astăzi (miercuri, 8 decembrie 2010), activitatea firmelor de exercițiu, în cadrul tradiționalului târg, găzduit de sala de sport a colegiului.

Un asemenea eveniment produce multă bucurie, având un impact pozitiv și pentru restul liceenilor, mulți regretând că nu au onoarea de a îmbrăca ținutele de gală ale colegilor, de a amenaja un stand, de a găti bucate alese și a le expune în fața camerelor de luat vederi (deși, fie vorba între noi, televiziunile nu s-au prea călcat în picioare pentru mediatizarea evenimentului, spre regretul zecilor de manageri dornici de afirmare și publicitate pe „sticlă”). Ca totdeauna, târgul a fost privit și primit cu aceeași deschidere și responsabilitate de conducerea colegiului, în frunte cu directorul său, prof. Dorel Șaitoș și prof. Adriana Petrică – director adjunct, de profesorii îndrumători: Alina Cotca, Ioana Boroș, Gabriela Popa, Edina Csapo, Silvia Mateaș, Daniela Popa și Daniela Avram, de inspectorul de specialitate, prof. ing. Florian Mieluț (reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Bihor), nelipsit de la astfel de manifestări de ținută și de importanță instructiv-educativă. Mobilizarea generală exemplară și implicarea responsabilă, dublate de dăruirea competitorilor au dus la o reușită sută la sută a manifestării, cu toate micile neajunsuri din debutul lansării. Spre încântarea și prestigiul gazdelor, o seamă de agenți economici, parteneri de la firmele reale (mamă) orădene, au onorat evenimentul, între care dna Greta Nemeș - manager al S.C. Danessa S.R.L. și dl Cătălin David - manager al S.C. Davidsign S.R.L., conferindu-i astfel o greutate și importanța pe care o merită și în rândul mediului de afaceri și al comunității în genere. Așa încât, un simplu „joc” De-a firmele de exercițiu devine de la an la an un eveniment bine primit și  privit cu simpatie de nenumărați economiști și oameni de afaceri.   
La a V-a ediție a târgului, vorbim de șapte firme preluate (reluate, fiind înființate în anii precedenți) și de una nou înființată, unele cu renume internațional, precum F.E. „Paradis Vuia” care a produs furori și a adus un capital de imagine internațională colegiului și județului, cu cele două premii internaționale obținute la târgul de la Zagreb, în 2008 (de: Ioana Criste, Valentina Bochiș, Denisa Cotuna, Incze Ioana și Mădălina Oros  - coordonate de prof. Adriana Petrică, Marieta Pop și Gabriela Goina).
La masa distinsului prezidiu, în rândul juraților, a membrilor juriului, au luat loc, cu multă mândrie, managerii generali ai firmelor de anul trecut: Alina Crișan și Patricia Porumb (din XII C), Aldagisa Lascu și Ligia Perțe (din XII D), Zsebe Erika, Szabo Brigitta și Koszta Laszlo (din XIII D și G), alături de greii juriului, inspectorul școlar Florian Mieluț, directorii colegiului (Dorel Șaitoș și Adriana Petrică) și prof. Marieta Pop...
Câștigătorii celei de-a cincea ediții a târgului   
Cel mai bun stand : F.E. „Black Pearl” SRL – coord. prof. Edina Csapo – 12 E cu activitate de alimentație publică, respectiv restaurant.
Cel mai bun catalog : F.E. „Tom și Jerry” SRL - coord. prof. Ioana Boroș – 11 C – cu activitate de grădiniță privată
Cea mai bună prezentare :  F.E. „Bon Apetitte” SRL – coord. prof. Alina Cotca – 11 D – cu activitate de comerț cu produse zaharoase.
Cele mai bune materiale promoționale :  F.E. „Fantasy” SRL – coord. prof. Daniela Avram – 11 D – cu activitate de pensiune.
Cea mai bună ținută : F.E. „Paradis Vuia” SRL – coord. prof. Gabriela Popa -  11 C – cu activitate de comerț și închiriere îmbrăcăminte de ocazie.
Cele mai bune abilități de comunicare la stand : F.E. „Vuia World Travel” SRL - coordonator prof. Silvia Mateaș – 11 D – cu activitate de agenție de turism.
Cea mai bună siglă : F.E. „Think Pink” SRL - coord.prof. Daniela Popa – 12 D – cu activitate de recreere și divertisment.
PREMIUL CEL MARE - Cea mai bună firmă : F.E. „Student’s Design” SRL - coordonator prof. Gabriela Popa – 11 C – cu activitate de design și amenajări interioare.
Prezentatorii evenimentului au fost Lioara Ciugudean (din a XII-a C) și Octavian Danciu (a XII-a D), iar reporterii de „război”, Gabriela Popa și Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (101 poze), accesați Galeria foto: Târgul firmelor de exercițiu (ediția a V-a).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:14 Ora standard a Europei de Est