Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități

Luni, la C.S.E.I. nr. 1 a venit Moș Nicolae

Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități

Luni (6 decembrie 2010), a venit Moș Nicolae și la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, cu complicitatea partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11, care le-au pregătit daruri de Moș Nicolae, cu prilejul celei de-a treia activități comune.

Primele două activități din cadrul proiectului educațional „Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități” s-au desfășurat în lunile octombrie și noiembrie.
„În general, activitățile de voluntariat se desfășoară de două ori pe lună, în patru cercuri (ateliere): Artă (coordonat de prof. Liliana Sârb), Muzică (coordonat de prof. Szabo Monica), Mișcare și dans (coordonat de psihopedagog Lavinia Gorgan) și Teatru și poveste ( coordonat de Anca Turcuț). La aceste activități sunt implicate 34 de cadre didactice din instituția noastră și 40 de elevi voluntari de la școala nr. 11 (din clasele VII-VIII, coordonați de prof. de istorie-geografie, dna Dorina Gurău. Întrucât grupul țintă este format din 36 de copii și tineri cu dizabilități și cinci tineri de la Asociația S.O.S. Autism Bihor (președinte Bacsadi Gabriela), în timpul activităților e nevoie ca lângă fiecare copil cu dizabilități să existe un voluntar. Ei sunt dependenți, în permanență, de cineva, de un adult”, ne explică psiholog Mariana Indrie – coordonatorul proiectului.
Am trecut în revistă cele patru ateliere (cercuri), unde s-a pictat, iar lucrările au fost expuse în cadrul expoziției, au dansat (au învățat ritmuri noi în sala de sport), la muzică, s-a învățat „Poveste de iarnă”, iar la teatru, au socializat, comunicând prin joc. Lucrarea colectivă realizată la pictură va fi expusă în cadrul unui festival, intitulat „Dar de Crăciun”.
Următoarea activitate de proiect este programată în luna ianuarie 2011. „Voluntarii școlii noastre vin cam de patru ani pe la C.S.E.I nr. 1. Până acum veneau doar cu daruri, de Crăciun sau de Paști, din octombrie, însă, participăm efectiv, ca parteneri de proiect, la acțiunile care se desfășoară în cele patru cercuri, ne-a declarat dna prof. Dorina Gurău. Scopul acestor activități este de socializare, comunicare, pentru integrarea tinerilor cu dizabilități în comunitate, pe de o parte, și de sensibilizare a copiilor din școala de masă față de acești copii și tineri care nu au nicio vină că s-au născut și au ajuns în această situație”.
Într-adevăr, e de plâns ... și de apreciat munca dascălilor din aceste centre, care zilnic pun suflet, manifestă multă răbdare și înțelegere (dotați cu nervi de oțel), cu mult calm și tact reacționează și rezolvă în fiecare moment ieșirile spectaculoase ale celor cu deficiențe severe...
Munca lor e grea, ingrată, iar rezultatele și satisfacțiile profesionale se lasă mult așteptate! (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Voluntariatul în folosul copiilor cu dizabilități.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:55 Ora standard a Europei de Est