Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”

Reuniune de proiect Grundtvig, în Spania

„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”

În perioada 22-26 noiembrie 2010, reprezentanții Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea au participat la prima reuniune a proiectului Grundtvig GRU-10-P-LP-14-BH-ES, cu titlul „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”.

Acest proiect este un parteneriat pentru învățare între cinci instituții din patru țări europene: Instituto de Enseñanza Secundaria La Puebla-Spania-Vicar (coordonator de proiect), Cankaya Ilce Milli Egitim Mudurlugu -Turcia-Ankara, Ipsia Ristorazione "Ezio Aletti"-Italia-Trebisacce, Grupul Școlar „Ioan Bococi” – România – Oradea, Asociația de Studii Sociale – Romania – Craiova.
Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea prin E-learning - folosind programul Moodle – a materialelor și strategiilor necesare pentru educația adulților într-un cadru multicultural (implementare de lecții virtuale).
În cadrul întâlnirii a avut loc prezentarea instituțiilor partenere, stabilirea datelor pentru următoarele reuniuni, sarcinile și responsabilitățile fiecărui partener, precum și stabilirea unui calendar al activităților care se vor desfășura în acest prim an de proiect.
Reuniunea s-a desfășurat în localitatea Vicar, lângă Almeria (Andalucia), la unitatea școlară IEP La Puebla.
Instituția coordonatoare a reușit să  implementeze platforma Moodle pe site-ul Ies La Puebla. așa încât toți participanții s-au înscris on-line înainte de reuniune.
În timpul reuniunii, toți partenerii au putut vizualiza primele conținuturi afișate, iar în urma discuțiilor s-a stabilit forma pe care acestea le vor avea.
Fiecare activitate desfășurată pe parcursul reuniunii a avut stabilite obiective care au fost pe deplin realizate. Prin evaluarile efectuate de fiecare  participant și din discuțiile finale se poate spune că s-a realizat feed-backul activităților.
Pentru cunoașterea tradițiilor, obiceiurilor și a istoriei partenerilor noștri, au avut loc și diferite vizite de documentare, precum și întâlniri cu oficiali din comunitatea locală.
 „Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - Programului Sectorial Grundtvig - Programul de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații, ne-a precizat doamna profesor
Mihaela Popovici, coordonator de proiect, directorul adjunct a Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:17:47 Ora standard a Europei de Est