Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Unirea națională – un vis împlinit”

Proiect educațional la Lic. Teologic Baptist „Emanuel”

„Unirea națională – un vis împlinit”

Catedra de istorie-geografie, din cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea, în colaborare cu catedra de limba și literatura română, a inițiat proiectul educațional „Unirea națională – un vis împlinit”, dedicat Zilei naționale a României.

În sala de nunți a Bisericii Baptiste „Emanuel” Oradea, au avut loc, marți (30 noiembrie 2010), manifestări cuprinse în proiectul educațional „Unirea națională – un vis împlinit” . Scopul proiectului este  conștientizarea tinerei generații cu privire la semnificația zilei de 1 Decembrie 1918 și a consecințelor actelor istorice  înfăptuite atunci,  asupra poporului român, stimularea interesului elevilor pentru istoria și cultura locală și națională, prin documentare și realizare de prezentări originale, creative a temelor cercetate.
Manifestarea a fost moderată de către profesorul organizator, Iștoc-Zembrea Ramona, inițiator al proiectului.
Luni - prof. univ. dr. Mihai Drecin, invitatul liceenilor
Manifestarea de marți, organizată cu clasele de gimnaziu din cadrul liceului, a fost precedată, luni (29 nov.), de o manifestare organizată cu clasele IX-XII, cuprinsă în același proiect educațional, dedicat Zilei naționale a României și moderată de dl prof. Iștoc-Zembrea Florin. Cu această ocazie, invitatul de onoare, dl prof. univ. dr. Mihai Drecin, le-a vorbit liceenilor despre factorii care au contribuit la realizarea Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918, îndemnându-i să nu dea uitării faptele mărețe ale înaintașilor noștri care s-au pus în slujba înfăptuirii visului de veacuri al românilor de pretutindeni – Unirea într-un singur stat, independent, cu numele de România.
Elevii claselor de liceu, profil uman, au pregătit, la rândul lor, o scurtă prezentare a semnificației zilei de 1 Decembrie, însoțită de planșe cu momente importante și mari personalități ale momentului Unirii,  sceneta „Hanul Ancuței”, filmată la Muzeul etnografic „La Fluturi”, din Chișcău, o parodie populară și un moment artistic (recital de poezie și cântece patriotice).
Marți „Regiunile istorice ale României Mari” (în concurs)
În cadrul manifestării organizate împreună cu elevii claselor V- VIII, s-a realizat o expoziție-concurs cu desene reprezentând viziunea elevilor asupra momentului Unirii de la 1 Decembrie, primele patru lucrări votate de juriu fiind premiate cu diplome. De asemenea, a avut loc vizionarea scenetei „Moș Ion Roată și Unirea”, realizată de elevii clasei a VII-a A, îndrumați de dna prof. Popa Dorina și filmată la Muzeul etnografic „La Fluturi” de la Chișcău. Dar cea mai mare parte a manifestării s-a axat pe concursul „Regiuni istorice ale României Mari”, la care au participat nouă echipaje, din fiecare clasă de gimnaziu, reprezentând: Oltenia, Muntenia, Moldova (inclusiv N. Bucovinei), Dobrogea,  Transilvania, Crișana, Banat, Maramureș, Basarabia. Elevii participanți s-au întrecut în produsele culinare tradiționale preparate, în parada costumelor populare, fiind notați de juriu și pentru creativitatea cu care și-au amenajat standul de prezentare, pentru exprimare în limbaj popular specific regiunii alese sau pentru talentul artistic de care au dat dovadă în punerea în scenă a unor obiceiuri populare.
 Tot în cadrul manifestării a luat cuvântul, dna Florica Cherecheș, consilier local, invitat de onoare, care i-a lăudat pe elevi pentru modul deosebit în care s-au pregătit pentru a sărbători Ziua națională a României, invitându-i să participe și în data de 1 decembrie, în Piața Unirii, la depuneri de coroane.
Ramona Iștoc-Zembrea, coordonatoarea proiectului, a mulțumit elevilor, părinților și cadrelor didactice (în special dnelor prof. de limba română: Burcă Alina, Fildan Mihaela, Popa Dorina și Ocoș Andreea) pentru modul în care s-au implicat în proiect, răsplătind elevii participanți cu diplome acordate pentru punctele tari ale fiecărei echipe, stabilite în urma jurizării.
Câștigătorii concursului „Regiuni istorice ale României Mari”
La concursul „Regiuni istorice ale României Mari”, s-au acordat diplome fiecărei echipe participante, pentru punctele tari stabilite în urma jurizării. Cu toată că nu s-a realizat o ierarhie riguroasă, echipa clasei a V-a B, reprezentând Crișana, a obținut punctaj maxim la toate probele, primind diplomă pentru prestație de excepție. Echipa a fost formată din Alexandru Stokker, Alexandru Secară, Moț Timotei, Berinde Larisa, Lucaciu Renata și Þenț Larisa.
Echipa clasei a VIII-a B, reprezentând Basarabia, formată din elevele Cherecheș Denisa, Racz Rebeca, Toia Denisa și Popa Patricia, s-a evidențiat prin costumul popular autentic și exprimarea  în limbaj popular specific regiunii.
Clasa a VI-a A a participat în concurs cu două echipe, reprezentând Oltenia și Muntenia. Echipa Olteniei, formată din elevele Ardelean Alexandra, Tiutin Cristina, Racolța Andreea, Tărău Gabriela, Roșcău Denisa și Ivan Eliza, s-a remarcat prin creativitate și prezentare liberă, succintă. Elevele Hoșman Rafaela, Fazecaș Ruth, Pușcaș Doroteea, Ghețe Rebeca, Negruț Eliza, Drugaș Ștefania, Orășanu Astrid și Groza Mădălina, reprezentând Muntenia, au primit diplomă pentru corectitudinea informațiilor și pentru produse culinare specifice regiunii.
Clasa a VII-a B a participat tot cu două echipe, reprezentând Moldova (inclusiv Bucovina de Nord) și Dobrogea. Elevii Morar Maximilian, Șteț Diana, Tiutiu Miriam, Cuciula Flavia și Baciu Sergiu au primit diplomă pentru obiceiul popular specific regiunii Moldovei, iar elevii Lucaciu Aronela, Albu Adina, Săutiuț Elias, Pătcaș Dacian și Ciora Bogdan s-au evidențiat printr-o scenetă originală, bazată pe specificul istorico-geografic și cultural al regiunii Dobrogei.
Echipa clasei a V-a A, reprezentând Transilvania, formată din elevii Berghe Sergiu, Popa Sebastian, Hrițcu Andreea, Hoșman Patricia și Mierluț Anastasia, s-a remarcat prin creativitatea prezentării și bucate tradiționale foarte gustoase.
Echipa clasei a VIII-a A, reprezentând Maramureșul, formată din elevii Iosua Vlădescu, Pușcaș Adonis, Daragiu Alexandra, Gal Carina, Budurean Lidia și Miclea Roxana, s-a evidențiat prin creativitatea standului și originalitatea pantomimei.
Nu în ultimul rând, echipa clasei a VI-a B, reprezentând regiunea Banatului, formată din elevii Bulzan Raul-Celestin, Pătcaș Adela, Bodog Ligia, Bica Paula, Ghiurău Natalia, Sabău Georgiana și Bodog Georgia, a primit diplomă pentru autenticitatea obiectelor expuse și creativitatea prezentării.
Juriul a fost prezidat de directorul liceului, prof. Buleandra Constantin și a fost alcătuit din profesorii: Popa Dorina, Medan Eugenia, Moțiu Rodica, Miere Dalia și Fiter Ciprian. (Ramona & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Unirea națională – un vis împlinit”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:58 Ora standard a Europei de Est