Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Am „asediat”... Cetatea Oradea!

În „Săptămâna fără TV”

Am „asediat”... Cetatea Oradea!

Fiind în „Săptămâna fără TV”, proiect implementat de Zibo Help din Satu Mare și Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, am organizat o acțiune în cetate, la care au participat elevii clasa a IX-a I, după terminarea cursurilor.

Elevii au fost foarte încântați de idee, având și informații direct de la „sursă” (de la istoricul cetății, dl Noane Dumitru). Pentru început le-am prezentat și eu câteva detalii, deoarece în 1998, am organizat prima tabără internațională în cetate, în calitate de președinte al unui ONG - Youth Action For Peace sau Mișcarea Tinerilor pentru Pace, la care au participat 15 voluntari din Italia, Germania, Spania, Slovacia, Ungaria și România, încercând, cu mari eforturi, să facem un pic de curățenie în corpurile J și L. Acum, dl Noane ne-a prezentat câteva date despre istoria zbuciumată a cetății; în prezent, cetatea se află într-un proces de renovare totală (de câțiva ani).
 Din relatările „căpitanului” Noane, elevii au aflat că Cetatea Oradea este „legată”, ca istorie, de istoria Ungariei, de regele Ladislau I. Cetatea a fost construită în sec. XI-XIII, ca un castru cu ziduri de piatră, fortificată foarte puternic la acea vreme, având în colțuri turnuri de lemn; în secolele XIV-XV a suferit mai multe modificări, devenind un punct strategic foarte important pentru misiunile diplomatice ungare; în acea perioadă școlile se dezvoltau tot mai mult; aici a învățat și renumitul Nicolaus Olahus și alți cărturari și umaniști renumiți. Cetatea a fost asediată în mai multe rânduri de turci, tătari, mongoli..., dar a rămas de fiecare dată în picioare, din sec. XVIII fiind restaurată de mai multe ori, principii Transilvaniei îi dau forma pentagonală, cu cinci bastioane, ziduri puternice, mai multe corpuri interioare, cu un palat episcopal, cu o activitate administrativă și politică importantă; un șant cu apă termală din pârâul Peța o proteja în mod special. Cetatea a fost mult disputată între regii Ungariei și neglijată în perioada comunistă, până la distrugerea parțială a unor corpuri; abia în anii 2000, a început să i se redea importanța cuvenită, actualmente, așa după cum spuneam, se află într-un proces de renovare. Sunt foarte multe lucruri interesante de spus și de știut despre Cetatea Oradea, dar imposibil de aflat pe parcursul unei ore și ceva cât am stat noi în cetate. Elevii au fost captivați de explicațiile date de istoricul cetății, au pus mai multe întrebări și au plecat mulțumiți de toate câte au aflat la o lecție vie de istorie.
Să mai spunem că în același context au vizitat cetatea și elevii clasei a X-a C de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, însoțiți de prof. ing.Virgil Petruț și prof. ing Victoria Filip. (Daniela Ghiuro)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:06:25 Ora standard a Europei de Est