Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Protecția copilului de la teorie la practică” - PractiPASS

Proiect strategic Programul de practică pentru studenți

“Protecția copilului de la teorie la practică” - PractiPASS

Facultatea de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea, în parteneriat cu alte 13 instituții și organizații care activează în domeniul social și unități de învățământ din Oradea, București și Arad, a demarat, începând cu luna octombrie 2010, activitățile proiectului Programul de practică pentru studenți “Protecția copilului de la teorie la practică”, promovat sub acronimul PractiPASS, proiect finanțat din Fondul Social European, Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 2013, contract nr. POSDRU/90/2.1/S/61957. Valoarea totală a proiectului este de 15.358.770,00 lei.

Proiectul se derulează pe parcursul a 36 de luni și are ca obiectiv general facilitarea tranziției de la școală la viața activă a studenților prin intermediul creșterii competitivității sistemului educativ și eficientizării stagiilor de practică pentru a răspunde cerințelor pieței muncii. Acest obiectiv va fi înfăptuit prin promovarea și consolidarea parteneriatului interregional între universități pe de o parte și a parteneriatelor locale între universități și instituții publice și private de profil, potențial angajatoare ale absolvenților de studii superioare. Proiectul urmărește facilitarea accesului unui număr de 600 de studenți de la nivel de licență și masterat (specializările asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie specială) din trei centre universitare din țară: Oradea, București și Arad, la stagii de practică în instituțiile publice și private de profil. Pe parcursul stagiilor de practică studenții se vor afla sub coordonarea tutorilor din instituțiile gazdă, formați pentru lucrul cu studenții de către specialiști în domeniu, din țară și din străinătate. Alături de stagiile de practică, studenții vor beneficia de un program complex de consiliere și orientare în carieră, derulat cu scopul de a se familiariza cu rigorile și condițiile specifice oferite de potențialii angajatori. Transferul de informații și comunicarea în timp real între actorii implicați în proiect vor fi facilitate prin intermediul Platformei de Asistență Specializată PASS și a paginii web a proiectului.
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie, Biroul Operațional Oradea, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea, Universitatea din București, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1
București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3  București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul local al municipiului Arad, Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Informații suplimentare privind acest proiect se pot obține de la Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea; persoană de contact: Sorana SĂVEANU, director promovare, comunicare și imagine, tel: 0744367063, email:
soranasav@gmail.com (Olimpia P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:53 Ora standard a Europei de Est