Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tabere de creație religioasă în Episcopia Oradiei

Proiecte de succes

Tabere de creație religioasă în Episcopia Oradiei

În vara anului 2008, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei organiza, la inițiativa Preasfințitului Părinte Sofronie, pentru prima dată, la Mănăstirea Izbuc, o tabără de creație religioasă, în duhul spiritualitatății și tradiției ortodoxe, la care au participat 30 de tineri orădeni.

 Impactul respectivei tabere a fost unul foarte puternic, ecourile ei cât se poate de pozitive, astfel încât Permanența Consiliului eparhial a hotărât dezvoltarea proiectului și cuprinderea în el a unui număr cât mai mare de elevi și tineri.
Așa se face că proiectul a continuat și în vara anului 2009, într-o formă dezvoltată, iar în vara acestui an, respectiv în perioada 30 iunie-15 iulie tabăra de creație religioasă intitulată generic „Împreună, să ne cunoaștem tradiția și valorile creștine”, a ajuns la cea de-a treia ediție. Astfel, tabăra din acest an a fost organizată în două serii, corespunzătoare ciclurilor de vârstă ale copiilor și tinerilor implicați în generosul proiect. Seria I, desfășurată în perioada 30 iunie - 6 iulie 2010, a reunit în cadrul natural și spiritual deosebit al Mănăstirii Izbucului, 30 de copii cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani, deci elevi din ciclul gimnazial, din școlile gimnaziale din județul Bihor. Seria a II-a, defășurată în perioada 9 – 15 iulie, în aceeași locație, a adunat 30 de tineri liceeni, cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani, care învață în colegiile, liceele sau grupurile școlare din județ. Selecția copiilor și tinerilor care au beneficiat de aceste tabere a fost făcută ținând cont de mai multe criterii, precum: rezultate deosebite la învățătură și purtare, premii obținute la olimpiada de religie, etapele județeană și națională, premii câștigate la etapa pe eparhie a concursului național de retorică „Crezul meu”, organizat de Patriarhia Română, locuri fruntașe ocupate la expoziția-concurs de icoane, desene și ouă încondeiate „Patimile și Învierea Domnului”, organizată de Episcopia Oradiei, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor și cu Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea în preajma sărbătorii Învierii Domnului din acest an, și, nu în ultimul rând, situația socială și economică a familiilor din care provin copiii.
Scopul acestor tabere a fost în primul rând acela de a le oferi copiilor și tinerilor o alternativă creștină de petrecere a timpului liber. Într-un context social în care copiii și tinerii devin tot mai mult dependenți de calculator și televizor, cu toată influența nefastă a acestora, prin folosirea nechibzuită și în exces, pentru sănătatea sufletească și chiar trupească a lor, copiii și tinerii implicați în proiect au descoperit că se pot petrece zile extrem de frumoase și fără aceste mijloace, bucurându-se de frumusețile naturii, de binecuvântarea slujbelor religioase, de binefacerile drumețiilor sau a activităților sportive. Dincolo de acestea și-au lărgit sfera deprinderilor personale prin inițierea în tainele picturii pe lemn și pe sticlă, în care au fost ajutați cu multă disponibilitate și generozitate de către profesorii Gheorghe Costea de la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea și Pavel Bența, de la Colegiul Tehnic “Ioan Ciordaș” din Beiuș. Sub îndrumarea și coordonarea atentă a domnilor profesori majoritatea participanților la tabără au reușit să realizeze câte o icoană pe lemn (cei mai avansați) sau pe sticlă (începătorii), astfel încât produsul final al taberei a cumulat nu mai puțin de 50 de icoane ce vor face obiectul unei expoziții lărgite îndată după începerea anului școlar 2010-2011. De asemenea, copiii au deprins meșteșugul împletirii metaniilor și al confecționării cruciulițelor, preocupări specifice vieții din mănăstire, și și-au însușit cu mult interes elemente de muzică bisericească, participând în mod activ la cultul divin oficiat în mănăstire, chiar și cei mai mici constituindu-se într-un cor care a dat răspunsurile la Sfânta Liturghie, sub coordonarea părintelui arhidiacon prof. Ștefan Lakatoș. În mod special, copiii s-au bucurat de prezența în mijlocul lor a Preasfințitului Părinte Sofronie, episcopul Oradiei, care, în duminicile a șasea și, respectiv, a șaptea după Rusalii, a oficiat Sfânta Liturghie în altarul de vară al Mănăstirii Izbuc, pentru copiii și tinerii din tabără, cărora le-a vorbit despre mesajul evangheliilor duminicale, dar și despre importanța asumării și trăirii valorilor morale ale ortodoxiei în viața de zi cu zi și despre importanța mărturisirii creștine în lumea secularizată în care ne desfășurăm cu toții existența.
Din programul taberelor n-au lipsit apoi drumețiile, concursurile pe teme de cultură generală sau cunoștințe religioase, vizionările de filme cu mesaj creștin, întrecerile sportive sau focurile de tabără cu tot farmecul și veselia specifice.
Generozitatea gazdelor taberei, respectiv a obștii monahale a Sfintei Mănăstiri a Izbucului, conduse de preacuviosul părinte protosinghel Mihail Tărău, starețul asezământului monahal, a contribuit din plin la reușita proiectului. Înconjurați de dragostea și căldura întregii obști, care s-a îngrijit să nu le lipsească nimic, copiii s-au simțit atât de bine încât, după propriile mărturisiri, ar fi vrut ca tabăra să nu se mai încheie și și-au exprimat dorința de a reveni cât mai curând la mănăstire pentru alte experiențe la fel de frumoase.
S-au legat prietenii, s-au format atitudini, s-au dezvoltat  aptitudini, s-au creat deprinderi, s-au descoperit talanți nebănuiți poate și, mai presus de toate, s-a înțeles faptul că timpul poate fi petrecut frumos și echilibrat, plăcut și eficient, în același timp, interesant și constructiv, creativ și recreativ totodată, într-o manieră cu adevărat folositoare și ziditoare. Credem cu tărie că experiența frumoasă trăită de acești copii și tineri în aceste zile nu va fi uitată foarte ușor, ci va împărtășită și dezvoltată și în mediul lor familial și școlar, în cercurile lor de prieteni, astfel încât cât mai mulți tineri să înțeleagă că se poate trăi frumos și curat, păstrând cât mai mult în ei, ca pe cea mai de preț comoară, candoarea și entuziasmul specifice vârstei binecuvântate a copilăriei. (pr. prof. Radu Rus)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:22:00 Ora standard a Europei de Est