Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Identitate în diversitate”

Un nou proiect european la „Nicolae Bălcescu”

„Identitate în diversitate”

Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea a semnat contractul de parteneriat pentru un proiect european. Acest demers în care sunt implicate șapte școli din Europa contribuie la înțelegerea europeană a conviețuirii, a muncii în echipă, a acceptării identității fiecăruia în diversitate.

Proiectul se numește „Identitate în diversitate” și se desfășoara pe doi ani.
Activitatea a demarat la începutul anului școlar cu implicarea mai multor elevi și cadre didactice din învățământul primar și gimnazial.
În această perioada, elevii au pregătit prezentarea școlii, a orașului și a țării pentru a face cunoscute partenerilor noștri cultura, aspectele de viață sau frumusețile naturale pe care le avem.
Sunt implicați șase parteneri din: Spania, Italia, Franța, Anglia, Finlanda și Turcia, alături de România.
În 18-23 octombrie, a avut loc prima întâlnire de proiect la care au luat parte delegațiilor celor șapte școli partenere, la Citta di Castello, în Italia.
De la școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea au participat trei cadre didactice: Popescu Sturz Maria, Mureșan Dorel  și directorul școlii, prof. Ioan Mocan.
La întâlnirea oficială cu presa, desfășurată la Primăria din Citta di Castello, directorului școlii, prof. Ioan Mocan, i-a fost înmânată placheta de onoare a orașului.
A urmat vizita la Roma, la Centrul European.
Dorel Mureșan a insistat cu argumente istorice și a vorbit despre importanța Columnei lui Traian pentru poporul român. A urmatm, în mod firesc, o oprire la Columna lui Traian.
În cadrul lucrărilor de proiect, s-a stabilit și calendarul de activități comune.
În următoarele două-trei săptămâni, școala „Nicolae Bălcescu” va participa la crearea unui blog care are administratorul general în Italia, și unde se vor trimite materiale despre școală, evenimentele care se desfășoară aici, cu poze și text.
În octombrie a fost amenajat un panou Comenius, cu materiale despre școlile partenere, unde sunt prezentate desene, lucrări ale elevilor de la clasele I-IV.
În noiembrie – decembrie, orădenii participă la o carte comună – „Cartea viselor”, în care fiecare partener are să spună cum își imaginează lumea sau un vis al său. Ar fi interesant să vedem cum arată visele copiilor din diferitele țări, ce au în comun sau diferit.
Apoi, o altă carte comună, pornind de la cinci cuvinte cheie în Comunitatea europeană și despre care elevii vor face o dizertație de o pagină fiecare. Aceste cuvinte sunt: toleranță, multilingvism, limbaje, comunicare, cetățenie europeană.
Lucrările se vor regăsi împreună, dar și separat în redactarea pe care o vor realiza elevii, ajutați de profesorii de limbi străine. Ele vor fi trimise în Spania pentru redactare și se vor achiziționa la începutul anului viitor.
prof. Ioan Mocan (directorul Șc. „N. Bălcescu”)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:40:39 Ora standard a Europei de Est