Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou proiect Comenius – „European Roots and Dreams”, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia

La Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea

Un nou proiect Comenius – „European Roots and Dreams”, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia

La Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea (care se poate mândri cu titlul de „Școală europeană”) a fost lansat, marți, 23 noiembrie 2010, un nou proiect european, pe doi ani, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia (reprezentate de delegații de elevi și profesori).

Evenimentul a fost onorat de inspectorul școlar Florin Negruțiu, responsabil cu proiectele la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, de Florin Birta, Bogdan Hossu și Eugen Negruțiu – consilieri locali, foști elevi ai liceului.
Directorul școlii, prof. Ioan Micu, a salutat distinșii invitați și partenerii de proiect, asigurându-i de tot sprijinul în derularea cu succes a primei reuniuni de proiect.
Cunoscând bine liceul, inspectorul școlar Florin Negruțiu avea să felicite gazdele pentru înaltul titlu cucerit, asigurând partenerii de proiect că vor avea ce învăța de la o „școală model de administrare și educație!” Coordonatorul de proiect, prof. dr. Carmen Chira, a prezentat delegațiile școlilor partenere, nominalizând fiecare membru al delegației, profesor și elev, deopotrivă.
„Liceo Scientifico-Classico „E. Torricelli” din Somma Vesuviana – Italia, Instituto de Enseñanza Secundaria „Leopoldo Queipo” din Melilla – Spania și Nevzat Sazgan – Levent Saygan Andolu Lisesi din Antalya – Turcia. Amplasarea geografică a celor patru țări conferă parteneriatului un aer intercontinental deoarece Italia și România sunt situate pe continentul european (una în vestul și cealaltă în estul continentului Europa), școala spaniolă se află în Melilla – oraș și comunitate autonomă a Spaniei aflată în Africa, iar Turcia se găsește la intersecția Europei cu continentul Asia”, a precizat coordonatorul de proiect.
„Ne simțim ca acasă. Gazdele sunt la dispoziția noastră!”
În cuvântul lor, reprezentanții partenerilor și-au exprimat liber și sincer punctul de vedere, în engleză, dar și în română. Giuseppe (reprezentantul elevilor din Italia) a arătat că are o părere bună despre România, că avem un oraș frumos, iar familiile la care sunt cazați fac totul ca să se simtă ca acasă: „Ne simțim ca acasă. Gazdele sunt la dispoziția noastră. Stereotipurile pe care le-am avut au dispărut. România  este o țară la fel ca toate celelalte. Reprezentantul Turciei care a ținut să ia cuvântul, se află pentru a doua oară în Oradea. A mai participat la un proiect, cu o altă școală. „Îi cunosc pe români. Sunt foartze amabili și ospitalieri.Elevii noștri sunt foarte fericiți. Gazdele noastre îi consideră și îi tratează ca pe propriii copii. Vom fi foatrte buni prieteni. Chiar vom plânge când vom pleca!” Reprezentantul Spaniei a ținut să se exprime în limba română, citindu-și însemnările (din care spicuim):” Dorim ca încrederea pe care ne-a acordat-o echipa română din acest proiect să fie compensată pe parcursul celor doi ani. Vă mulțumim foarte mult. Fie ca drumurile noastre să ne conducă la împlinirea visurilor noastre”. Din delegația italiană a avut intervenție și un cadru didactic, care a dorit să asigure gazdele că prin delegația lor e prezentă în proiect toată școala. Toți vor afla cum e în România și cum s-au simțit ei la Oradea.
După intervenția partenerilor, doamna profesor a continuat să vorbească despre proiect. „Ideea proiectului a fost generată de faptul că identitatea nostră este în permanență modelată prin comparația cu ceilalți și că diversitatea identităților naționale alcătuiește idenitatea europeană. Deoarece mentalitatea americană, stilul de viață american tind să influențeze tânăra generație, acest proiect educațional european dorește să canalizeze sensibilitatea participanților în direcția aprecierii mediului lor cultural și natural ca parte a marelui puzzle european, precum și înspre formularea unui răspuns european la o problemă foarte importantă – să nu uităm de rădăcinile noastre comune, să menținem și să dezvoltăm valorile naționale având în permanență în minte faptul că cetățenia europeană are la bază o solidă cunoaștere a Europei. Proiectul are ca scop promovarea dialogului între „comorile” europene: personalități, fapte, locuri pe care participanții le consideră valoroase și cu care ei se mândresc, centrând astfel proiectul pe moștenire (culturală și teritorială), pe respect față de culturi, civilizații, teritorii, tezaurul moștenit de fiecare țară reprezintă o parte a marii moșteniri europene pe care în special tinerii au datoria de a o valoriza, păstra și dezvolta.
Europa este continentul care a contribuit în foarte mare măsură la dezvoltarea lumii atât pe planul ideilor cât și al muncii, al artelor și al științei. Mari nume și-au pus geniul, capacitățile și virtuțile în slujba acestui continent, fapt care reprezintă o moștenire stimulativă demnă de urmat deoarece i-a unit pe europeni. Teritoriile naționale moștenite precum și semnele trecutului pe care acestea le păstrează reprezintă de asemenea un izvor nesecat de resurse transmis locuitorilor.
Acest proiect, la care vor lucra elevi din cele patru țări partenere sub îndrumarea profesorilor lor, se dorește a fi un adevărat ghid european care să dezvăluie rezultatele redescoperirii sensului celui mai profund al Europei, de fapt un itinerar cultural european care să stimuleze păstrarea acestei moșteniri pe teritoriu geografic european. Elevii din proiect vor studia cultura partenerilor, o vor compara cu cea proprie încercând să descopere esența și rădăcinile culturii europene și să prefigureze un vis european cu proiecții într-un viitor care ne aparține tuturor. Tinerii proiectanți vor plasa teritoriilor naționale și cele ale partenerilor sub un microscop imaginar care să le permită să observe minunăția și bogăția lor, găsind conexiuni între moștenirea culturală și naturală, teritorială a țărilor supuse studiului astfel încât să găsească răspunsuri comune la problematica menținerii și promovării acestor bogății de pe poziția cetățeanului activ al Europei Unite, cetățean conștient de unicitatea și imensa bogăție a patrimoniului european.
Pagina web a proiectului alături de broșura electronică ”The Roots of Europe” vor reprezenta produsul final al acestui proiect Comenius”.
„Roade ale sufletului și minții”
După această frumoasă prelegere, doamna profesor dr. Carmen Chira a prezentat cele patru etape de derulare a proiectului, pe durata celor doi ani, vorbind de o primă etapă de cunoaștere reciprocă a țărilor, regiunilor, orașelor, instituțiilor și a echipei de proiect; a doua etapă – Roade ale sufletului și minții; a treia etapă – Roade ale pământului; a IV-a etapă – Rădăcini europene (cuprinse în „broșuri” electronice)...
Așadar, lăzăriștii vor să demonstreze că merită înaltul titlu de „Școală europeană”, că sunt demni și vor onora oricând investiția de încredere și calitățile care îi definesc, între care spiritul lăzărist ridicat la rang de virtute! (Ovidiu DAN)
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou proiect Comenius – „European Roots and Dreams”, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:34:27 Ora standard a Europei de Est