Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Prieteni mici, prieteni mari”

„În fiecare zi o faptă bună”

„Prieteni mici, prieteni mari”

Sunt două dintre proiectele educaționale despre care aveau să ne vorbească directorul Grădiniței Americano-Române „Crinul” din Oradea, profesor Maria Cioară, și profesor Claudia Morar - managerul instituției.

Trecând pentru prima oară pragul grădiniței, te încântă localul impunător cu săli spațioase, în care preșcolarii par și mai mici decât sunt, dar sprinteni și jucăuși, deloc stresați, datorită stilului de lucru adoptat de educatoare, cu învățare pe centre de interes, cu participare activă după preferință la un atelier sau altul, cu activitățile centrate pe copil, cu activități instructiv-educative care armonizează perfect cu cele recreativ-creative, de muzică și dans, pictură și construcții...
„În fiecare zi o faptă bună” este un proiect educațional care își propune să ajute copiii să înțeleagă ce e binele, adevărul, frumosul, să se întristeze pentru o floare ruptă sau pentru o aripă frântă, să-l ajute pe cel neputincios, să nu uite seara să-și împreuneze mânuțele și să intre în vis ca într-o grație, spunând „Tatăl Nostru...” Peste ani, mulțumirea noastră va fi mult mai mare, atunci când tânărul va fi mult mai bun, când în școli, pe stradă, în familie și oriunde în lume va fi mult mai puțină violență”, ne-a declarat doamna director, prof. Maria Cioară.
Echipa de implementare a proiectului este formată din: Claudia Morar – manager, Mihaela Dulcă, Oana Pantea și Ramona Valcan.
De subliniat este faptul că în cadrul proiectului, tinerele educatoare și-au propus nu mai puțin de 17 activități, de la „Întâmplări din grupa noastră” - moment artistic, la „Un copil politicos” – joc didactic, „În fiecare zi o faptă bună” – întâlnire cu pastorul, „Fapte bune, fapte rele” – relatări ale copiilor, „Cuvinte frumoase, cuvinte fermecate” – concurs, „Prietenul la nevoie se cunoaște” – povestire...    
„Prieteni mici, prieteni mari” este un proiect educațional de parteneriat cu Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea; responsabil – Claudia Morar, manager al Grădiniței „Crinul” și tot responsabil – Ioan Mihail Henciu, directorul școlii „Octavian Goga”; coordonator – prof. Liana Petruța; echipa de proiect: Claudia Morar, Mihaela Dulcă și Ioana-Codruța Cioară.
„Prin derularea proiectului educațional „Prieteni mici, prieteni mari” ne propunem să obișnuim copiii să dezvolte relații constructive cu semenii lor, să trăiască stări afective pozitive împreună cu colegii, să-și exteriorizeze și să-și împărtășească preocupările și interesul pentru anumite subiecte, aducându-i mai aproape pe copiii preșcolari de școlari.
Prin întâlnirile și acțiunile comune, copiii vor experimenta noi valențe ale prieteniei dintre cei mici, înțelegând și adoptând norme de conviețuire socială dezirabilă și adaptându-și comportamentul propriu la cerințele grupului cu care vin în contact.
Totodată, preșcolarii vor deduce singuri că școala este un loc în care nu trebuie să vină cu frică, ci unul atractiv. Ce le deschide porțile către o lume fascinantă, o lume a cunoașterii, dar în care vor și regăsi la alte standarde jocuri ale copilăriei, activități îndrăgite, eroi fascinanți...”, ne-a declarat prof. Claudia
Morar – managerul Grădiniței „Crinul”.
În calendarul activităților proiectului, am reperat nouă acțiuni comune: Memorarea unui fragment din poezia „Balada unui greier mic”, de G. Topârceanu, „Învățăm împreună” – „Câinele” (activitate în laboratorul AEL), „Nașterea Domnului Iisus Hristos” - program artistic, „Mihai Eminescu, Voievodul Stelar” – medalion literar, „Ce înseamnă a dărui” – convorbire; „E ziua ta, mămico!” – pregătirea unui program artistic, „De Paște” – ornarea oului de Paște...
Asistând la câteva activități desfășurate la toate cele trei grupe, atât în sălile de clasă, cât și în curte, am rămas plăcut impresionați de relația copil-educatoare, bazată pe multă afectivitate reciprocă, înțelegere și relaționare conștientă, în deplină armonie, fără enervări și tensiuni, fără ridicări de ton și refuz... Să fie oare „divină” educatoare, privită ca o prințesă bună, ca o mamă iubitoare, care îi face toate poftele? (Ovidiu DAN)
Concurs pentru ocuparea a patru posturi vacante
Consiliul director al fundației AMROM Oradea ce patronează Grădinița „Crinul” din Oradea anunță concurs în data de 7 decembrie 2010, pentru ocuparea catedrelor vacante în unitatea de învățământ Grădinița „Crinul” din Oradea (str. Clujului nr. 6).
*trei posturi de educatoare
*un post de profesor de engleză-germană.
Relații privind întocmirea actelor necesare, la secretariatul din Oradea, str. Clujului nr. 6, de luni până vineri, între orele 9-15; alte informații la tel. 0745/581.380.
Termen de depunere a dosarelor: 29 nov. - 3 dec. 2010. Acte necesare: copii acte studii, buletin, certificat de naștere și căsătorie, CV, cerere de participare la concurs, în care se motivează de ce doresc ocuparea postului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:17 Ora standard a Europei de Est