Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Astăzi - Centrul „Henri Coandă” din Timișoara

Vă prezentăm rețeaua națională a centrelor (filialelor) „Henri Coadă” Oradea

Astăzi - Centrul „Henri Coandă” din Timișoara

Fundația Cultural Umanitară „Henri Coandă” Oradea - filiala Timișoara, una din cele 11 filiale ale fundației mamă, cu sediul în Oradea, județul Bihor, a fost înființată în anul 2001, la un an după fundația mamă.

În conformitate cu statutul său de ONG, Fundația Cultural Umanitară „Henri Coandă” Oradea - filiala Timișoara patronează: Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă” Timișoara (instituție care oferă servicii educaționale de nivel preuniversitar din anul 2001, în baza autorizării M.E.C.); Liceul Particular „Henri Coandă” Timișoara (instituție care oferă servicii educaționale de nivel liceal din anul 2007, în baza autorizării M.E.C.);
Centrul de Formare Profesională „Henri Coandă” Timișoara (furnizor de formare profesională autorizat de Consiliul Național de Formare a Adulților, din anul 2006) oferă cursuri de formare profesională a adulților în ocupațiile: cosmetică, masaj, manichiură-pedichiură, coafură, formator, mentor, inspector resurse umane, inspector în domeniul sănătății și securității în muncă, contabil-inițiere, controlor vamal, controlor datorie vamală, infirmieră, lucrator social, îngrijitor bătrâni la domiciliu, recepționer, cameristă, tehnician în hotelărie, operator universal, spălător textilist și curățitor chimic, instalator instalații tehnico - sanitare și gaze, îmbuteliator fluide sub presiune, zidar pietrar tencuitor, tinichigiu vopsitor auto, electrician exploatare medie și joasă tensiune, lucrător în comerț, însușirea noțiunilor fundamentale de igienă, operator umplere recipiente G.P.L., îmbuteliator lichide sub presiune, curs de specializare necesar persoanelor fizice care desfășoară activități de proiectare, execuție și exploatare în domeniul gazelor naturale.
În prezent, cele trei instituții patronate de fundația „Henri Coandă” - filiala Timișoara au un număr mediu anual de 1000 de absolvenți de nivelul de calificare I, II și III, conform cadrului național al calificărilor. Calitatea actului educațional este asigurată de un număr mediu de 30 de profesori și specialiști de înaltă ținută profesională și morală.
Începând din anul 2004 și până în anul 2009, anual, profesorii, specialiștii și elevii filialei Timișoara au fost incluși în patru programe Phare și Leonardo da Vinci, alături de celelalte filiale și fundația mamă.
Valeria Bonca – director executiv al rețelei naționale „Henri Coandă”

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:31:00 Ora standard a Europei de Est