Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Diseminare și lansare de proiect

Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Grupul Școlar „Ioan Bococi” a organizat, miercuri, 10 noiembrie 2010, o activitate complexă de lansare a noilor proiecte care se vor desfășura începând din acest an școlar, precum și diseminarea primului an de activități a proiectului de parteneriat multilateral Comenius aflat în plină derulare.

La manifestare au participat invitați din partea Consiliului Județean Bihor (dna Lucia Pantea - Serviciul Integrare Europeană și dl Robert Baidic - Direcția Dezvoltare și Implementare Proiecte), de la Uniunea Femeilor Bihor (dna Voichița Raț), directori sau reprezentanți ai unităților școlare partenere, CSEI nr . 1 (dna Carmen Ilisie - director adjunct, și dna Teodora Pantazi - responsabil proiecte), Grupul Școlar „George Barițiu” (dna Alina Vesa) CSEI „Orizont” (dna Angela Marușca - director și dna Elena Erdeli - director adjunct), Colegiul Tehnic „Transilvania” (dna Antigona Abrudan).
„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”
Cu acest prilej au fost lansate proiectele: „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale” (un proiect  Grundtvig - parteneriat pentru învățare, între patru țări europene: Spania (coordonator de proiect), Italia, Turcia și Romania (Oradea și Craiova).
Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea  prin E-learning - folosind programul Moodle – a materialelor și strategiilor necesare pentru educația adulților într-un cadru multicultural.
 Proiectul va oferi posibilitatea de a dobândi abilități, tehnici și metodologii de predare practică șansa de a coopera cu alte instituții, cu profesori și formatori din țările participante, schimbul de bune practici, precum și  oportunitatea creșterii calității actului instructiv-educativ. Prima reuniune de proiect va avea loc în Spania, în perioada 22-26 noiembrie 2010.
„Îmbunătățirea calității educației prin promovarea metodelor moderne de predare-învățare” este un proiect de mobilitate Leonardo da Vinci VetPro – care va oferi oportunități cadrelor didactice de a lua contact cu un sistem descentralizat de formare profesională dintr-o țară (Marea Britanie - Irlanda de Nord) cu o puternică experiență educațională în Uniunea Europeană.
În urma procesului de selecție, 10 cadre didactice – din aria curriculară Tehnologii - vor participa în martie 2011 la stagiul de pregătire profesională la North West Academy- Londonderry, Marea Britanie-Irlanda de Nord.
Acest proiect este o necesitate pentru cadrelor didactice responsabile cu predarea și instruirea elevilor deoarece  prin schimbul de experiență și dezvoltarea profesională a acestora vor putea să identifice noi metode moderne de predare care vor duce la creșterea calității procesului educațional.
Proiectele sunt realizate cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - Programele Sectoriale Grundtvig și Leonardo da Vinci - Programul de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
Diseminarea proiectului Comenius
Diseminarea proiectului Comenius a constat în prezentarea unui material cu activitățile și reuniunile de proiect desfășurate în perioada octombrie 2009 - iunie 2010, precum și un material despre reuniunea de proiect desfășurată în perioada 28 septembrie - 3 octombrie 2010, care a avut loc la Zawiercie – Polonia, la școala parteneră. Proiectul este un parteneriat multilateral între 10 școli din opt țări europene (Portugalia este coordonator de proiect).
Echipa Grupului Școlar „Ioan Bococi”, formată din două cadre didactice și doi elevi, s-a întâlnit cu directori, profesori, coordonatori și elevi din țările implicate în proiect.
Pe parcursul celor șase zile de proiect, a fost organizată o serie de activități: prezentarea materialelor pregătite –pe diferite teme, întâlniri cu autoritățile locale, diseminarea primului an de parteneriat, stabilirea activităților pentru noul an de proiect, vizite de documentare. Pentru reuniunea din Polonia, echipa de proiect a pregătit: Evaluarea externă a școlii (prezentare ppt); familia în țara mea (Nunta – prezentare ppt); o lecție de limba română cu o clasă de elevi polonezi; realitatea școlii (prezentarea rezultatelor chestionarelor aplicate elevilor, profesorilor, diriginților și părinților). Cu această ocazie, coordonatorul portughez al proiectului (dl Luis Militao) a anunțat calificativele obținute pentru primul an de proiect, în urma evaluării de către Agenția portugheză, iar din cele 10 școli participante, calificativul „foarte bine” a fost obținut doar de patru dintre ele, printre care ne numărăm și noi”, ne-a declarat prof. Mihaela Popovici (directorul adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”), coordonatorul de proiect. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 13:56:28 Ora standard a Europei de Est