Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gânduri de weekend

Kovacs Anamaria

Gânduri de weekend

Departe de lumea dezlănțuită, în cuibul său de vise și trăiri intense, Anamaria se zbate cerând sufletului ceea ce viața nu-i poate oferi: liniștea și traiul decent al unui copil aflat în permanentă căutare a eului. Cu o sensibilitate care nu cunoaște margini, Anamaria ne oferă câteva gânduri de weekend.

Când Zeița plânge
(cu ochii pe factură)
 
Oceanul se revarsă în turbare
Uitarea blândă se îneacă în uitare!
Râuri de gânduri cresc în bătătură
Sufletul se scutură de zgură
Și se transformă prin biciuire-n ură
Cu bici de lacrimi ura se topește
În gând de bine ce în suflet crește.
 
Privești cu milă, sufletu-ți jelește,
Te rogi să taci și zâmbetul să-ți crească
Pe dulce chip el zilnic se ivească!
Iar vocea, tremur de gând în tulburare,
Să pară dulce clinchet de-alinare
Ce lin pătrunde-auzul ființei suferinde
Ce te așteaptă-n lunge coridoare
Să se înece-n zilnică uitare...
Un gând... un pic, un strop de alinare!
 
Copil
Copil cu ochi scormonitori
în lume
privești cu chip angelic,
timid sau îndrăzneț,
și cercetezi temeinic
să poți să te-adaptezi
în lumea ta cea mare să poți să te-ncadrezi...
nu-i puțin de lucru,
ci-i muncă de Sisif,
deși tu pari de-o șchioapă
ești un erou antic.
 
Grădini
Grădini sădite-n suflet de copil
beteag sau nu,
dar viu în pribegie
cu-amar cumplit,
dar cu gândire vie
sau cuget care zace-n amorțire...
însămânțat cu-n pic de omenie,
ogor de suflet
fără de zboruri frânte
și vise, plin de gânduri... dinamite
să-l sfarme chiar pe însuși grădinarul
neputincios să-și bea paharul
golit de vise,
ciorchine de-amintiri
verzi, poate de speranță, ori de ură...
 
Și totuși universu-i o grădină,
iar suflet de copil îi e sămânța...
iar tu, Om mare, ce îți bei amarul,
sădește-un fir de nobil-altoire,
de-ți stă în fire ori numai în putere
ia o sămânță și o transformă-n milă,
în verdele speranței...
Fii grădinar de vieți!
 
Ucenic la vrăjitor
Copil,
cu cerul visului în ochi,
priveai pe magul gândului măreț,
maestrul zeu al cifrelor amare,
ce dulce-ți apărea în depărtare,
ca o visată, dulce alinare,
o simplă șansă, o mare evadare.
 
Voiai să-nveți...
pentru a putea zbura.
El zborul scurt, pe jos ți-l înălța,
pe jos, de jos în preajma lui să stai,
pe zborul tău el urcă sus în rai...
în raiul cel cifrat cu un seif,
ce ție-ți pare mare,
lui prea mic!
 
Cu gustul fructului amar
oprit
rămâi în urma lui, în mers pitic
pe aripi de dragon
în cer zvârlit,
ascuns sub paza chipului bălai,
ce vrea atât:
un mândru colț de rai,
în care zbor de aripi ne-ntrerupt
să bată lin ca visul cel cinstit
în suflet blând și brav de ucenic
ce fuse mic și astăzi e
voinic.
 
Și singur s-a desprins în zbor mitic
Spre cela rai ce-n suflet i-e sortit!
Kovacs Anamaria

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:22:00 Ora standard a Europei de Est