Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”

Consfătuirea națională a consilierilor juridici

„Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”

Numeroasele conflictele în justiție privind salarizarea, precum și nenumăratele procese deschise în ultima vreme de sindicate au determinat factorii de decizie din Ministerul Educației să organizeze o întâlnire națională cu toți juriștii din sistem.

Astfel, juriștii din cadrul inspectoratelor școlare județene și din universitățile de stat s-au reunit pentru trei zile la Oradea, la hotel „Continental”, în cadrul  Consfătuirii naționale a consilierilor juridici. 
Aproximativ 74 de juriști din educație, plus responsabili din Ministerul Educației au pus la cale o strategie comună și unitară pentru a face față avalanșelor de probleme litigioase, care deja au început odată cu introducerea legilor de reducere a salariilor. Consfătuirea (cu titlul generic „Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”) a fost deschisă oficial, joi după-amiază. Moderatorul lucrărilor a fost însuși generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Dorel Luca. Șeful inspectoratului școlar a vorbit despre descentralizarea sistemului de învățământ. Invitat de onoare la întâlnirea juriștilor din Educație a fost Violett Margareta Blaga, ea însăși fost angajat pe postul de director în cadrul Direcției Juridice și Contencios în Ministerul Educației. Prezent la deschiderea lucrărilor, prefectul Gavrilă Ghilea le-a transmis juriștilor o realitate constatată personal în urmă cu două zile, când a primit o delegație a dascălilor care au ieșit în stradă: „Ne confruntăm cu ample proteste și revendicări sociale, iar dumneavoastră trebuie să găsiți drumul legal pentru rezolvarea lor. Poate că învățământul românesc a fost supus la prea multe experimente, fiecare nouă guvernare încercând să schimbe ce a moștenit și să-și impună propria viziune, dar în final cine a avut de pierdut a fost tot învățământul”. După intervenția prorectorului Elena Bonchiș, de la Universitatea din Oradea și a domnului prof. univ. dr. ing. Chereji Ioan de la Facultatea de Protecția Mediului din Oradea, frâiele dezbaterilor au fost preluate de Ioana Mihăilă, director general în cadrul Ministerului Educației, care a intrat direct în miezul problemelor. Reprezentantul ministerului de resort i-a invitat pe juriști la discuții, fiecare din ei relatând tipul de litigii pe care le susțin în instanță, unele câștigate, altele pierdute. Tema majorității covârșitoare a proceselor susținute de juriștii din toată țara este evidentă, litigiile salariale situându-se în frunte. O altă categorie de spețe pe care le-au dezbătut juriștii din Educație se referă la alte tipuri de indemnizații revendicate de cadrele didactice, ca de exemplu, sporuri pentru mame, acordarea primelor de vacanță,  indemnizații acordate la pensionare și  reîncadrări pe posturi.
Dacă prima zi a consfătuirii a fost dedicată generalităților și discuțiilor privind descentralizarea, vineri s-a dezbătut modul de salarizare a personalului didactic și litigiile juridice generate. Juriștii au discutat atât pe spețe concrete întâlnite în ultimii ani, cât și pe cele aflate acum pe rolul instanțelor. Sâmbătă, consfătuirea juriștilor din educație s-a încheiat cu clasicele concluzii și, de asemenea, cu propunerea juriștilor de a înființa un sindicat al lor, după cum aveam să aflăm de la consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, jr. dr. Ramona Bacter. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:39:29 Ora standard a Europei de Est