Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Eu și copilul meu

„Școala părinților”, la „Dimitrie Cantemir”

Eu și copilul meu

Din anul 2009, la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea se desfășoară proiectul RO 0047 „Formare familială în abilități educative privind prevenirea consumului de tutun, alcool și droguri”, finanțat prin Mecanismul Financiar al SEE

Mai multe instituții din țara noastră și-au dat concursul la realizarea acestui program: Ministerul Administrației și Internelor – Inspectoratul General al Poliției Române, Agenția Națională Antidrog, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
La nivel de unitate școlară programul este cunoscut sub denumirea „Eu și copilul meu” și este implementat de către profesorul psiholog Ani Radu. Programul se bucură de un real succes și deja și-a câștigat popularitate printre părinți. Obiectivul general vizează creșterea factorilor familiali de protecție și reducerea factorilor familiali de risc față de consumul de tutun, alcool și droguri la preadolescenții cu probleme de comportament și la cei proveniți din familii cu statut socio-economic scăzut.
Beneficiarii acestui proiect se împart în trei categorii: consilieri școlari, părinți și copii. Inițial derularea proiectului a presupus cursuri de formare și sesiuni de supervizare ale consilierului școlar, prin care acesta și-a dezvoltat competențe de formare familială în abilități educative. Etapa următoare a presupus desfășurarea pe parcursul semestrului I al anului 2010 a opt activități cu doisprezece părinți, fiecare părinte fiind recompensat și încurajat pentru participare și implicare la program prin câte un tichet valoric de 50 de lei (ron) la fiecare activitate.
Tematica programului „Eu și copilul meu” face referință la identificarea nevoilor copilului, tipologia părinților și calitatea de a fi un bun părinte, căile de comunicare eficientă cu copiii, controlul conflictelor în familie și stabilirea unor reguli și pedepse, supravegherea anturajului copilului și nu în ultimul rând cum este afectată familia de consumul de tutun, alcool și droguri.
Dincolo de temele dezbătute, care s-au bucurat de un de mare succes, aceste sesiuni de întâlnire au constituit și un bun prilej de socializare pentru părinți, modalități de împărtășire a unor experiențe comune, astfel încât grupul a căpătat treptat o valoare suportivă. Între părinți s-au legat relații de prietenie și și-a declarat dezamăgirea față de terminarea programului. Soluția propusă a fost de a continua aceste activități și cu alte teme de interes pentru educația copiilor. Astfel, chiar dacă se finalizează programul „Eu și copilul meu”, lucrurile nu se vor opri aici, aceasta însemnând continuarea activităților în „Școala părinților”, care, la dorința psihologului Ani Radu și cu sprijinul doamnei director, prof. Teodora Codău, vor fi ținute în semestrul al doilea, an de an, după cum ține să ne asigure doamna director, prof. Teodora Codău.  (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:01 Ora standard a Europei de Est