Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

„SOS Natura”... la „Orizont”

La culesul roadelor proiectelor

„SOS Natura”... la „Orizont”

Așa precum se spune că „toamna se numără bobocii”, se mai zice că se-adună și recolta. Ce recoltă să aduni?... Ceea ce ai semănat.

Anul acesta la C.S.E.I. „Orizont” se derulează cele două proiecte multilaterale Comenius scrise anul trecut, semănate la vremea potrivită pentru a le culege recolta în anul acesta și anul viitor.
Proiectul multilateral Comenius „SOS Natura” are ca scop respectul pentru natură și mediul de viață, dezvoltarea comportamentului pozitiv al elevilor față de mediu în școală, aprofundarea sentimentului de spirit estetic și moral-civic, dezvoltarea muncii în echipă și consolidarea relației școală-comunitate.
Ideea acestui prim proiect a fost împărtășită echipei de către dna director adjunct, prof. Elena Erdeli (la vremea aceea director al C.S.E.I. nr. 3), care împreună cu coordonatoarea Petruț Raluca (pe-atunci Terheșiu) a reușit să consolideze bazele acestui  proiect care pare a fi un semnal atât de necesar dat partenerilor cu privire la grija pe care trebuie s-o manifestăm față de „mama-natură”.
Școlile partenere care au răspuns la strigătul de ajutor pentru protejarea naturii sunt: România (coordonatoarea proiectului), Turcia, Ungaria, Spania, Cehia, Bulgaria, Estonia, Lituania și Polonia.
În 25 octombrie 2010, au început să vină partenerii invitați.
Marți, conducerea centrului „Orizont” (director - prof. dr. Marușca Angela și director adjunct - prof. Erdeli Elena), împreună cu echipa de proiect, a organizat deschiderea festivă a reuniunii, manifestare la care au fost invitați generalul adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Ungur Nicolae Marcel și inspectorul școlar responsabil cu implementarea descentralizării managementului instituțional, prof. Turcaș Rodica Mihaela.
La Câmpia Turzii și Cluj-Napoca...
Prima activitate realizată împreună după prezentarea scopului și obiectivelor a fost plantarea unor arbuști în curtea școlii, după care s-a vizitat școala și s-a plecat în excursie la Peștera Urșilor și la Muzeul din Chișcău, cu oprire la întoarcere în Băile Felix, pentru a admira nuferii. Miercuri, fiecare partener de proiect și-a prezentat școala, după care au asistat la activități de meloterapie și ecologie, au confecționat obiecte din materiale reciclabile împreună cu elevii și profesorii centrului. Ziua a continuat cu vizitarea I.S.J. Bihor, unde au fost primiți de inspectorul general adjunct (prof. Nicolae Ungur), inspectorul școlar de specialitate (prof. Doina Gyori) și inspectorul școlar responsabil cu proiectele (prof. Florin Negruțiu). Următorul popas (și vizită) a fost la Consiliul Județean.
Joi dimineața, s-a pornit într-o excursie prin țară. S-a ajuns la Cheile Turzii, salina de la Turda și apoi la Cluj-Napoca. Seara s-a lăsat cu o masă festivă îmbelșugată, așa cum obișnuiește românul să-și primească oaspeții, punând pe masă tot ce are mai bun.
Echipa de proiect, care s-a mobilizat exemplar, este la fel de numeroasă precum invitații noștri, care au fost nu mai puțin de 21. În fruntea echipei, cei doi directori: prof. dr. Marușca Angela și prof. Erdeli Elena, urmați de: prof. Pantor Ioana, Petruț Raluca, Maier Daniela, Drugaș Ioana, Laslou Georgeta, Lațcău Daniela, Ursuț Mirela, Denes Melinda, Doroghi Mihaela, Mladin Nicoleta, Suciu Roxana, Cristea Cristina, Haiaș Florica, Bot Daniela, Cacuci Elena, Lehăceanu Ancuța, Strete Mihaela, Ungur Maria.
Vineri, în ultima zi a reuniunii, s-au tras concluziile, după care partenerii noștri și-au luat zborul spre țările de origine, încântați de tot ceea ce au văzut și aflat la prima reuniune de proiect de la Oradea. (Maria Ungur)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „SOS Natura”... la „Orizont”.

Trimite email
duminică, 2 februarie 2025, 14:41:22 Ora standard a Europei de Est