Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul “Pronatura 2007”, program de educație pentru mediu

Miercuri, 22 august 2007, a fost lansat, la Gr. Șc. “Andrei Șaguna” Oradea

Proiectul “Pronatura 2007”, program de educație pentru mediu

“Proiectul Pronatura 2007 încearcă, dragul meu elev, să îți arate gesturile de bun-simț prin care să protejezi mediul, căile prin care sănătatea ta și a urmașilor tăi nu va fi periclitată”. Să înlăture ignoranța, să te învețe cum să înveți ce e bine și ce e rău față de pământul care ne ține în brațe! Ce e corect și bine! Și să faci acel lucru, chiar dacă nu poți ști ce roade vor da acțiunile tale! Dar dacă nu vei face nimic, nu vor exista niciun fel de roade!”, spunea responsabilul de proiect, prof. Gabriela Roman-Doboș.

Grupul țintă al proiectului este format din 20 de elevi din clasele a X-a și a XI-a (foste a IX-a și a X-a), de la Gr. Șc. “Andrei Șaguna”, iar beneficiarii sunt elevii școlii, cadrele didactice, părinții elevilor și comunitatea locală. Echipa de proiect, alcătuită din Gretta Postole, director, Gabriela Roman-Doboș, responsabil de proiect, Cristinco Olar, prof. de geografie, Biro Ildiko, prof. de biologie, Dan Chiușiu, prof. de info, Ramona Fleșeriu, prof. de sport, și Maria Bar, contabil, și-a propus realizarea a cinci obiective (cunoașterea conținutului documentului “Carta Pământului”, educația, informarea și conștientizarea populației școlare privind problemele de mediu, formarea la elevi a unor atitudini pozitive față de mediu, dezvoltarea unor deprinderi și obișnuințe ecologice, însușirea unor metode și tehnici de lucru specifice activităților de protecție și conservare a mediului) prin workshop-uri, informări, aplicații practice (realizare de minipostere, fluturași, a unui calendar pe 2008, lucrări de întreținere a unor spații verzi și de igienizare a unor zone turistice ale județului), excursii de studiu, informare și igienizare în zone protejate ale județului, și printr-o campanie de colectare selectivă a deșeurilor de hârtie și flacoane PET.
Parteneri și finanțatori
Partenerul echipei Pronatura este Ecotop Oradea, care le va oferi consultanță, după cum se exprima Eleonora Mircescu, vicepreședinte Ecotop, iar finanțatorul este Administrația Fondului pentru Mediu (care pune la bătaie 16.666 RON).
La lansarea proiectului au fost prezenți membri ai echipei de proiect, conducerea liceului (director Gretta Postole, directorii adjuncți, Carmen Matiuța și Gavril Porțan), alți profesori, precum și elevi din grupul țintă, invitați (ec. Călin Mocan, directorul executiv, și ing. Felicia Enache, consilier principal, din partea Agenției pentru Protecția Mediului Bihor), reprezentanți ai presei.
Directorul A.P.M. Bihor s-a arătat încântat de noul proiect (“șogunii” orădeni fiind cuprinși și în programul “Eco-școala”, organizat de Centrul Carpato-Dunărean din București). “Ne bucură acest nou proiect. Aflăm că vreți să faceți foarte multe lucruri cu bani foarte puțini. Ar trebui să apelați și la sponsori…” Descurajant este însă faptul că nu există firme care să preia și să valorifice deșeurile adunate de copii, altfel, unitățile de învățământ ar deveni, pentru asemenea firme, adevărată “mană cerească”, după cum a ținut să sublinieze directorul A.P.M, care trage speranțe că astfel de firme vor veni până la urmă de-afară.
Oricum, “șogunii” sunt optimiști și merg pe mâna lui Gandhi: “Ceea ce prezintă importanță este acțiunea în sine… dacă nu faci nimic, nu vor exista niciun fel de roade.” (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Proiectul “Pronatura 2007”, program de educație pentru mediu).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:00 Ora standard a Europei de Est