Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala „Avram Iancu” din Oradea a obținut Steagul Verde

Programul internațional Eco-Schools

Școala „Avram Iancu” din Oradea a obținut Steagul Verde

Participarea unităților școlare la Programul internațional Eco-Schools reprezintă oportunitatea realizării unor acțiuni instructiv-educative complexe, cu implicarea activă a elevilor, cadrelor didactice, a părinților și cu un ecou important în rândul comunității locale.

Eco-Schools este un program pentru managementul mediului și certificarea școlilor care-l implementează, coordonat la nivel internațional de Fundația de Educație pentru Mediul Înconjurător (FEE), ce reunește 68 de organizații din 58 de țări, care acționează la nivel național în domeniul educației pentru o dezvoltare durabilă.  Dintre acestea ,în anul 2010, 48 de țări au implementat Programul mondial ECO-Școala. Pe plan mondial, programul este susținut de Uniunea Europeană și UNEP (Programul Națiunilor Unite pentru Mediu). programul Eco-Școala a debutat pe mapamond ca program – pilot, în anul 1994, pornind de la necesitatea implicării tinerilor în găsirea de soluții la provocările impuse de dezvoltarea durabilă la nivel local. Astăzi, participă 32.156 de școli din lume, din care 9.898 dețin Certificat de Eco-Școală și Steagul Verde. Un număr de 9.125.460 de copii și tineri, 628.005 de cadre didactice și 5. 013 autorități locale dezvoltă acest program în lumea întreagă.
În România, programul Eco-Școala a debutat în anul 1999, cu doar cinci școli-pilot, ajungându-se în 2009 la 424 de unități școlare, sub coordonarea Centrului Carpato-Danubian de Geologie (CCDG), în calitatea de membru cu drepturi depline al FEE. De-a lungul timpului, circa 600 de unități școlare (grădinițe, școli gimnaziale, licee, colegii, grupuri școlare, școli speciale, cluburi sau palate ale copiilor) din România au derulat programul, la finalul anului școlar 2009/2010 fiind active un număr de 381.
Pentru susținerea programului, CCDG a încheiat parteneriate cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Ministerul Mediului, Instituția Prefectului municipiului București, Agenția pentru Protecția Mediului și alte instituții.
Din octombrie deținem Steagul Verde    
La finele lunii octombrie 2010, elevii și cadrele didactice de la Școala cu clasele I-VIII Avram Iancu” din Oradea au avut un motiv de bucurie și împlinire profesională. Cu toții ne-am adunat în curtea școlii pentru a marca un eveniment de excepție: școala noastră a obținut Steagul Verde, fiind prima ECO-Școală gimnazială din județul Bihor. La arborarea Steagului Verde a luat cuvântul doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, cea care a susținut toate acțiunile educative intreprinse în acest program. Doamna director i-a felicitat atât pe cei ce au îndrumat activitățile, cât și pe protagoniștii și câștigătorii marelui „trofeu”, elevii școlii, care au răspuns promt „provocărilor”, implicându-se activ. Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a fost prezentă doamna inspector educativ, prof. Florina Făgădar, care a apreciat munca, dăruirea și curajul alor noștri. Coordonatorul pe școală, responsabil cu acest program, domnișoara prof. Cîrciumaru Steliana (sufletul acestei inițiative), a făcut o succintă prezentare a participării elevilor școlii noastre la acest program, după care a răsplătit, atât cadrele didactice, cât și elevii (agenții eco), cu frumoase diplome. Celor de la Eco-Școala cu clasele I –VIII „Avram Iancu”, Oradea nu le rămâne decât să demonstreze prin comportament (disciplină și curățenie) că sunt demni de această recunoaștere, de acest titlu și să cinstească prin fapte Steagul Verde! (Monica Toader)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:37 Ora standard a Europei de Est