Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În tabăra didactică de la Pădurea Neagră

O săptămână specială

În tabăra didactică de la Pădurea Neagră

Cu o săptămână înainte de minivacanță, elevii claselor I B și a III-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea au plecat într-o tabără didactică la Pădurea Neagră (între 24 și 29 octombrie 2010).

Dacă până acum taberele de la Șuncuiuș, Remeți, Stâna de Vale sau Răchițele și-au primit cu mult drag micii excursioniști, acum a venit rândul localității Pădurea Neagră să cunoască veselia și exuberanța elevilor din clasele I B (prof. Maria Duma) și  a III-a A (prof. Angela Clonda) & nbsp.
Potrivit programului, pe tot parcursul săptămânii, dimineața, elevii au desfășurat lecții de limba română, matematică și științe, într-o sală spațioasă a cabanei. Ceea ce este specific taberelor desfășurate în timpul anului școlar, este faptul că activitățile la disciplinele: educație muzicală, educație fizică, educație plastică, educație civică, abilități practice se desfășoară după-amiază în cadrul activităților extrașcolare, într-un decor special. După masa de prânz și programul de odihnă, au avut loc concursuri, jocuri și întreceri sportive, jocuri în aer liber și drumeții, iar seara discotecă.
Fiecare concurs a fost pregătit și derulat de câte doi-trei elevi responsabili și fiecare elev a putut opta pentru activitatea dorită. Eforturile depuse au fost recompensate cu premii, diplome și dulciuri. Lecțiile de cunoașterea mediului s-au ținut, cum era și firesc, în cadrul natural autumnal. Au fost observate formele de relief, vegetația și fauna de la deal și munte toamna, au cules frunze pentru ierbarul personal, au observat „pe viu” producerea fenomenelor naturii (care se predau în clasa a III-a: ceața, bruma, roua și ploaia), discutând și despre protejarea mediului înconjurător. Cel mai nostim moment a fost întâlnirea cu două veverițe jucăușe. Dimineața și seara, fiecare elev și-a derulat propriul program organizatoric și igienico-sanitar în dormitor și la baie, pentru formarea unor priceperi, deprinderi și obișnuințe corecte (aranjarea patului, a hainelor, spălatul pe mâini și pe dinți...). S-a pus accent pe consolidarea normelor de comportare civică în diverse situații, pe cultivarea trăsăturilor pozitive de caracter, munca și viața în echipă, respectul pentru ceilalți și sprijin la nevoie. Părinții care au venit în vizită au fost foarte mulțumiți de condițiile din tabără, cazare, mâncare și activități, aflând că odraslele lor se simt bine și că se descurcă și fără mami, tati și buni... La final, ei vor putea vedea pe DVD-ul personal cum s-a manifestat îngerașul în tabără. Pentru carnaval și concursul de Miss și Mister, ei și-au pregătit costumele și rochii de-acasă. Ziua de 27 octombrie a fost una specială. Copiii din clasa a III-a A l-au sărbătorit pe colegul lor, George Silaghi. Elevele responsabile cu activitatea culinară, ajutate de învățătoare și bucătarul taberei i-au pregătit un tort de biscuiți decorat cu nucă de cocos. La petrecere, i-au invitat și pe colegii lor mai mici, care, și ei au sărbătorit-o, chiar a doua zi, pe Selena Hirțe.
Momentele de petrecere au fost nenumărate, prilejuite de fiecare activitate și concurs extracurricular... La căutarea comorii (unde responsabilitățile au fost împărțite de Răzvan Þenghea și George Muț din I B, respectiv Bugle Miruna și Popa Emi din a III-a A; la înviorarea de dimineață, am avut alți “șefi”: Mara Băbțan și Cristina Nechita, Lupău Anda și Berinde Darius; la concursul de mimă, șefia a fost preluată de Cozman Lorena și Vlaș Bianca; la Micul matematician, bossul s-a numit Ciavoi Sergiu; la concursul de limba română, legea a fost făcută de Negruț Bianca;  întrecerea pictorilor talentați a fost gestionată de Celia Clonda și Alexandra Bistran; la făcut torturi și la alte activități culinare, au condus și s-au implicat în mod deosebit: Lupău Anda, Bondar Georgiana, Vlaș Bianca, Bugle Miruna și Tăut Andra; la ștafeta cu obstacole, responsabili au fost Floruța Raul și Dan Ștefan; la  roabă au condus Rareș Chindle și Alex Ardelean... Cu toții au ajuns să fie “șefi”, să vadă cum e să conduci, dar și să execuți. Între noutățile taberei s-au înscris și învățarea a patru jocuri noi (Mighty Beanz, Moara, Activity și 3 D Tom & Jerry), sub coordonarea elevilor: Ciavoi Sergiu, Judea Iulia, Tăut Andra și Ardelean Alex; la Zumba, instructor a fost Mara Băbțan; la dans sportiv am avut un alt instructor - Cristina Nekita; la vals, pe Antonia Hălmăjan, iar la modeling, pe Selena Hirțe și Cassandra Bondar; de carnaval s-au ocupat Andreea Dragoș și Daria Miheș, respectiv Oros Mădălina și Chiforiec Alexandra; la concursul de frumusețe ne-am lăsat pe mâna lui Mihai Judea și a Sevastianei Mihuța, respectiv Chiforiec Alexandra, Chișvasi Diana și Dan Ștefan. Miss Pădurea Neagră 2010 - Băbțan Mara, Bistran Alexandra, Bondar Cassandra, Clonda Celia și Hălmăjan Antonia (din clasa I B) și Tăut Andra (din a III-a A), iar Mister Pădurea Neagră 2010 - Vlad Crăciun și Octavian Ganea (din I B), respectiv Ardelean Alex (din a III-a A).
Responsabili cu imaginea și media - Maria Duma & Angela Clonda
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În tabăra didactică de la Pădurea Neagră.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:56 Ora standard a Europei de Est