Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor

Programul de mentorat al personalului din grădinițe contribuie la

Îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor

După cum se cunoaște programul de mentorat al personalului din grădinițe se desfășoară la nivel național, în toate grădinițele din țară, timp de trei ani, în perioada 2009-2011, și se adresează tuturor resurselor umane care lucrează în grădinițe (personal didactic, consilieri, asistenți medicali, îngrijitori, manageri).

La Centrul CRED de la grădinița din Aleșd (centru condus de prof. Emilia Blaga), unde programul de mentorat a fost coordonat de doamna profesor Cornelia Româneac, au participat 16 educatoare, din 14 grădinițe din zona Aleșd. Din cea de-a treia grupă au făcut parte educatoarele din: Borod, Borozel, Valea Mare de Criș, Cornițel, Valea Borodului, Remeți, Bulz, Bulz-Pustă, Munteni, Remeți-Poiană, Lugașu de Sus, Lugașu de Jos, Aștileu și Peștiș, respectiv: Teodora Alina Þepele, Veturia Cuc, Viorica Florica Bradea, Florica Laura Cuc, Livia Maria Degău, Paula Ioana Damian, Laura Lenuța Popa, Nicoleta Ana Lazăr, Mariana Duma, Daniela Cristea, Ioana Cipleu, Ionela Mihaela Golban, Florentina Adriana Fildan, Ancuța Florina Puie, Florina Ramona Abrudan și Florina Cuc.
Programul are la bază documente care au fost elaborate recent la nivel de sistem (revizuirea curriculumului pentru educația timpurie a copiilor de la 3 la 6/7 ani și ghidul de bune practici).
„Programul este acompaniat de alte măsuri care contribuie la îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor de la 3 la 6/7 ani, cum ar fi reabilitare/ construcții de noi grădinițe, precum și dotarea grădinițelor cu materiale didactice specifice copilului.
Programul se realizează cu ajutorul a șapte module de formare, fiecare având grupuri țintă diverse”, după cum aveam să aflăm de la prof. Cornelia Româneac, mentor-formator (național).
„Conținuturile cuprind ca teme mari: concepte de bază ale educației timpurii, specificul dezvoltării copilului între 3 și 7 ani, specificul abordării globale a dezvoltării copilului, specificul învățării la vârste mici, rolul adultului în interacțiunea cu copilul, pregătirea pentru școală, aspecte privind sănătatea, igiena și nutriția copilului mic, managementul grădiniței, educație parentală, consilierea copiilor mici și a familiilor acestuia”, a adăugat interlocutorul nostru.
Să mai spunem că la finalul pregătirii, cele 90 de ore de formare sunt transformate în câte 25 de credite pentru fiecare educatoare. Dincolo de acest câștig (pentru educatoare), adevărații beneficiari ai programului de mentorat sunt cei 307 copii de la cele 14 grădinițe din zona Aleșd. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:55:49 Ora standard a Europei de Est