Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala din Păgaia și-a ales patronul spiritual

Pretutindeni, Omul sfințește locul!

Școala din Păgaia și-a ales patronul spiritual

„Zilele școlii”, desfășurate de curând la Școala cu clasele I-VIII din Păgaia, au prilejuit un eveniment cu o încărcătură emoțională deosebită: școala și-a ales patronul spiritual.

De-acum, școala va purta numele învățătorului de odinioară, Gâlgău Iosif, cel care în anul 1937, ajunge învățător în satul Păgaia, unde funcționează până la începerea celui de-al doilea război mondial. În 1946, își reia activitatea, iar în documentele școlare din acea vreme figurează chiar director al școlii, fiind singurul cadru didactic calificat, fost absolvent de școală normală (echivalentă cu un liceu pedagogic). Tot din aceleași documente școlare mai aflăm că școala din Păgaia a primit 150 de mii lei pentru construirea unui nou local, deoarece cel existent era, de fapt, o casă compusă din două camere cu tărnaț (pridvor), cu pereți din pământ bătut și cu dușumea din lut. În această idee, în februarie 1946, convoacă o adunare populară la care participă 100-150 de persoane, cărora le împărtășește gândurile sale de a ridica din temelii o nouă clădire, cea existentă fiind nefuncțională și neîncăpătoare. Cei mai mulți localnici prezenți nu au fost de-acord cu construirea unei noi școli, din pricină că trebuiau să contribuie cu zile de muncă, bani și cereale... În cele din urma, însă, la îndemnul inimosului învățător, locuitorii satului sunt de acord cu construirea unui nou local. În acest sens, se alege un comitet de organizare pentru ridicarea noii școli.
Datorită frământărilor politice și sociale din acea vreme, i s-au pus nenumărate piedici, ba chiar a ajuns  să fie anchetat. Cu toate neajunsurile și loviturile primite, rămâne neclintit în hotărârea sa și face demersuri, adresându-se Ministerului Economiei și Finanțelor Naționale din acea perioadă, Ministerului Învățământului, Prefecturii, Consiliului local, apelând la diferite mijloace care să-i permită obținerea autorizației de construcție. Pe bază de tabele, sătenii sunt solicitați să contribuie cu zile de muncă, bani și donații în cereale. Este adusă piatră de fundație de la gara Tășnad, cu utilaje proprii, căruțe trase de boi și vaci, este arsă cărămidă pentru pereți, 85.000 de bucăți. Se procură materialul lemnos de la Remeți, se recuperează diferite materiale, lemn și cărămidă din demolarea unor case și grajduri. Sunt prestate zeci de zile de muncă, sunt adunate tone de cereale.
La 13 mai 1947, se toarnă fundația pentru noul local. În anii 1950-1951 se dau în folosință primele săli de clasă. Din motive salariale, învățătorul părăsește localitatea lăsând satului Păgaia un edificiu demn chiar de zilele noastre, o construcție solidă, cu parametri de igienă școlară corespunzătoare. Spre bătrânețe, se adresează astfel locuitorilor satului Păgaia, celor care i-au dat ascultare, care cu priceperea minții și cu truda palmelor au construit noul local: V-am admirat în intimitatea mea pentru că voi v-ați sacrificat în felul vostru ca să fiți lumină pentru școală”. Acest mesaj al învățătorului Gâlgău Iosif a fost inscripționat la loc de cinste în localul școlii.
În semn de mulțumire și înaltă cinstire, conducerea școlii (director, profesor Chiș Gheorghe), locuitorii satului, elevi, părinți, cadre didactice și Consiliul local au organizat un parastas la biserica din sat pentru pomenirea tuturor celor care în acele vremuri au renunțat la puțin din puținul lor pentru a ridica o școală, făurind un local, izvorâtor de lumină, școala care de azi o să-i poarte numele. Cu această ocazie a avut loc sfințirea plăcii cu noua denumire a școlii, citindu-se decizia Inspectoratului Școlar Județean Bihor, care, în conformitate cu legislația de atribuire a denumirii unităților școlare, aprobă denumirea de Școala cu clasele I-VIII „înv. Gâlgău Iosif” din satul Păgaia, comuna Boianu Mare.
„Acesta a fost dascălul satului Păgaia, și ca și el zac în neștire și necunoaștere atâția și atâția prin satele românești”, ține să sublinieze directorul școlii, domnul profesor, vrednic de admirație, Gheorghe Chiș, care, la rându-i și-a propus să facă apostolat la Păgaia. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:04 Ora standard a Europei de Est