Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Alocãrile bugetare pentru învãþãmânt se fac în funcþie de culoarea politicã

FEN „decreteazã”

Alocãrile bugetare pentru învãþãmânt se fac în funcþie de culoarea politicã

Federaþia Educaþiei Naþionale protesteazã împotriva modului în care Executivul alocã fondurile necesare reparãrii ºi igienizãrii ºcolilor în teritoriu. FEN considerã cã alocãrile bugetare în funcþie de carnetul de partid al primarilor dãuneazã grav sutelor de mii de elevi care învaþã în aceste unitãþi.

„Chiar dacã existã nenumãrate legi care spun cã în ºcoalã nu se face politicã, acest guvern, prin instituþiile descentralizate, alocã fonduri doar primarilor din anumite partide. Considerãm cã o astfel de abordare duce la o politizare excesivã a ºcolii româneºti. În aceste condiþii în care metehnele unor politicieni de doi bani afecteazã învãþãmântul, nu cred cã mai putem sã vorbim despre descentralizare. Putem sã facem zeci de legi însã acestea nu au cum sã se aplice în condiþiile actuale.” a declarat Cãtãlin CROITORU, preºedintele FEN.
FEN, ca organizaþie care apãrã interesele economice, sociale ºi profesionale ale personalului din sistemul educaþional, militeazã pentru un învãþãmânt bazat pe calitate ºi performanþã, susþinut financiar corespunzãtor importanþei sale strategice ºi recunoaºterii importanþei sociale a meseriei de dascãl.
director, Dragoº Constantin Neacºu
În urma solicitãrii Federaþiei Educaþiei Naþionale, Guvernul se angajeazã sã investeascã în resursa umanã din învãþãmânt
În urma demersurilor Federaþiei Educaþiei Naþionale, Guvernul ºi Ministerul Educaþiei, Cercetãrii ºi Tineretului doresc sã înceapã discuþiile cu privire la problemele salariale din învãþãmânt înainte de fundamentarea bugetului pe anul 2008.Din rãspunsul primit rezultã disponibilitatea Guvernului ºi pentru discutarea discriminãrilor create prin majorarea salarialã suplimentarã cu 10% începând cu 1 octombrie 2007 doar pentru cadrele didactice cu gradul didactic I precum ºi anularea Legii de modificare a Statutului personalului didactic care stabilea norma didacticã de predare de 18 ore pentru educatoare, învãþãtori ºi institutori.
„Investiþiile din anii 2006 ºi 2007 creazã un nou început pentru învãþãmântul românesc. Totuºi investiþia în resursa umanã nu s-a ridicat, pânã în acest moment, la nivelul necesar unui învãþãmânt de calitate. În acest moment starea de tensiune în sistem a crescut la cote alarmante ºi sperãm ca actualul Guvern sã înþeleagã cã fãrã resursã umanã motivatã nu se poate ajunge la învãþãmântul de calitate dorit de toþi. Doar rezolvarea convenabilã a solicitãrilor FEN poate detensiona situaþia actualã din sistemul de învãþãmânt în vederea creãrii premiselor vaforabile negocierii pachetului legislativ ºi demarãrii unei reforme autentice.” a declarat Cãtãlin Croitoru, preºedintele FEN.Menþionãm cã FEN este singura organizaþie sindicalã din învãþãmânt care a solicitat începerea de urgenþã a negocierilor pentru a nu se ajunge în situaþia din anii trecuþi când începutul anului ºcolar a coincis cu demararea acþiunilor sindicale. Nu dorim ca ºi în acest an festivitãþile prilejuite de începerea cursurilor sã fie umbritã de pasivitatea executivului.FEN, ca organizaþie care apãrã interesele economice, sociale ºi profesionale ale personalului din sistemul educaþional, militeazã pentru un învãþãmânt bazat pe calitate ºi performanþã, susþinut financiar corespunzãtor importanþei sale strategice ºi recunoaºterii importanþei sociale a meseriei de dascãl.
director, Dragoº Constantin Neacºu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:27:55 Ora standard a Europei de Est