Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Mici și mari în zi de toamnă”

Vineri, la școala „Dimitrie Cantemir”

„Mici și mari în zi de toamnă”

Zâna Toamna, fiica cea bogată a bătrânului an, și-a etalat, vineri (29 octombrie 2010), toată bogăția-i de roade, în sala clasei a IV-a de la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea.

Pe două mese plasate în fața clasei, erau rânduite fructele și legumele proaspete ale toamnei, dar și borcanele cu compoturi, salate și murături. Pe jos, un covor de frunze, iar lateral, măria sa, stiuletele de porumb, cu haina-i zdrențuită, precum și balotul de paie...
La un semn, elevii clasei, deghizați în legume și verdețuri uriașe, supradimensionate, au inundat sala, însoțiți de învățătoarea lor, prof. Doina Lung. Vânăta, păstaia, roșia, cartoful, varza, morcovul, dovleacul... și-au prezentat povestea și compozițiile proprii, în versuri sau proză, în fața partenerilor de proiect, preșcolarii din grupele mari pregătitoare ale grădinițelor nr. 22, 25 și 46 (directori: Lidia Șandor-Costea, Marioara Ile și Rodica Ștef), însoțiți de educatoarele grupelor: Diana Michile, Tamara Murgui, Maria Jurec ( de la Grădinița nr. 22), Felicia Gui, Florina Simona Popa, Kozma Judit, Rozsnyai Monika (de la Grădinița nr. 25), Ana Pantea, Teodora Cicort, Chillik Hajnalka, Cseros Hajnalka și Zahui Agota (de la Grădinița nr. 46 și structura sa, Grădinița nr. 18).
La spectacol au luat parte și alte două personaje antologice, harnica furnică și maestrul greiere, care au dialogat în fața copiilor.
Lecția-spectacol despre toamnă a fost bine condusă de Doina Lung, care, din când în când, lansa provocări preșcolarilor, invitându-i la dialog, în recunoașterea și nominalizarea personajelor, în identificarea fructelor și legumelor, copoturilor și salatelor expuse pe cele două mese.
Activitatea a avut ritm și rimă, dar și o eficiență maximă datorită belșugului de materiale și produse naturale, având în vedere gândirea intuitiv concretă a preșcolarilor, deveniți școlari pentru circa două ore.
„Totul a îmbrăcat haina unei invitații sugestive”
La reușita activitate au participat cu mult drag și directorii școlii gazde, prof. Anca Teodora Codău și Szekely Erzsebet, care s-au arătat încântate de prestația elevilor dnei Doina Lung, dar și de drăgălășenia și deschiderea manifestate de partenerii de proiect; proiect care se derulează cu succes, an de an, cu grădinițele învecinate, dar nu numai.
„Vinerea trecută, dna învățătoare și elevii au fost oaspeții și invitații partenerilor de la Grădinița nr. 25, iar astăzi sunt gazde bune și grațioase pentru reprezentanții celor trei grădinițe. Cu siguranță, spectacolul și toată bogăția toamnei care a inundat sala de clasă au produs efectul scontat în mintea și sufletul preșcolarilor. Totul a îmbrăcat haina unei invitații sugestive, pregătind în același timp copiii pentru impactul cu școala, pentru satisfacerea curiozității, dar și mândriei lor de viitori școlari. Gândirea lor preponderent intuitiv concretă a fost alimentată și activată din plin în lecția-spectacol ținută cu măiestrie de doamna învățătoare Doina Lung, elevii săi fiind și artiști de primă mână, care alcătuiesc ansamblul folcloric „Mugurelul”. An de an, ei ne reprezintă cu cinste pe toate scenele locale, județene, naționale, dar și internaționale”, ne-a declarat doamna director, profesor Teodora Codău.
La despărțire, preșcolarii s-au pozat cu greierele și furnica, dar și cu alte personaje de marcă ale gazdelor. Nimeni nu a plecat cu mâna goală, pentru că școlarii au pregătit pentru fiecare un mic dar din bogăția toamnei.
Cu siguranță, preșcolarii vor povesti acasă câte au aflat și câte au văzut vineri  la Școala „Dimitrie Cantemir”. E și aceasta o excelentă modalitate de a-ți face reclamă și de a-i impresiona pe viitorii școlari. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Mici și mari în zi de toamnă”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:58 Ora standard a Europei de Est