Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O culegere de rețete reformiste, un material auxiliar și un film sumativ

Toamna se culeg și roadele proiectului

O culegere de rețete reformiste, un material auxiliar și un film sumativ

Miercuri (27 octombrie 2010), echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea (Nógrádi Márta, Erdei Georgeta, Kusnyer Vasile, Nagy Aurelia, Radu Florica, Pop Teodora... și Catona Valeria, în frunte cu managerul său, prof. dr. Ruben Filimon) a avut ultima reuniune de proiect „Gastro-reform”, în Ungaria, la Berettyóújfalu.

„Depus în ianuarie 2009 și semnat în ianuarie 2010, contractul proiect de parteneriat „Gastro-reform” s-a derulat, potrivit programului-cadru, aproape săptămânal, iar pe 31 octombrie, s-a încheiat, cu rezultatele scontate: o culegere bilingv de rețete culinare reformiste, un material auxiliar deosebit de prețios pentru clasele noastre de alimentație de la secția maghiară, un material în premieră, el nemaiexistând până acum, și nu în ultimul rând, un film sumativ, care cuprinde secvențele esențiale ale activităților derulate în perioada februarie - octombrie 2010”, ne-a declarat directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon.
În sala festivă al liceului din Berettyóújfalu (Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola”) directorii școlilor partenere, managerii de proiect și coordonatorii de proiect au analizat derularea proiectului, exprimându-și satisfacția pentru reușita lui, care se vede în produsele sale finale, dar nu numai, pentru că între cele două școli s-au mai derulat patru proiecte, finanțate de Primăria Oradea. Acesta este cuprins în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007 - 2013, program finanțat de Uniunea Europeană prin „Fondul European de Dezvoltare Regională”. Valoarea proiectului este de 123.799,60 de euro.
„Dar este foarte greu să derulezi un astfel de proiect, cu atâtea activități (săptămânal), când nu ai banii în avans și trebuie să te împrumuți (cu credite). Nici partenerii noștri nu au fost foarte încântați când au văzut că primăria lor nu-i sprijină, deși a fost foarte încântată când le-a propus acest proiect european. Nu i-a finanțat și au rămas cu buzele umflate. Pentru că s-au cheltuit circa 60-65.000 de euro (15 la sută cofinanțare, 13+2 contribuție proprie), autofinanțare și 85 la sută contribuția din fonduri europene”, după aprecierea doamnei profesor Georgeta Erdei.
Dar, partenerii sunt optimiști, fiind siguri că banii europeni vor veni. Importantă este până la urmă cimentarea relațiilor româno-maghiare care durează de mai bine de cinci ani, câștigul cultural și profesional al elevilor și dascălilor implicați în proiect, prietenia care s-a legat între conducerile școlilor și între membrii echipelor de proiect din cele două țări, care nu este puțin lucru.
Oaspeții orădeni s-au bucurat de o primire deosebită la Berettyóújfalu, gazdele pregătind și un moment artistic în cinstea oaspeților, iar la final, o masă reformistă fără frontiere... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O culegere de rețete reformiste, un material auxiliar și un film sumativ.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:44 Ora standard a Europei de Est