Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria revendică Casa Tineretului

Comunicat de presă

Primăria revendică Casa Tineretului

Primăria Oradea a introdus la data de 15 septembrie 2010, o cerere de chemare în judecată împotriva Fundației Române pentru Tineret Bihor.

Casa de Cultură a Tineretului din Ioșia s-a aflat în proprietatea statului român până în anul 2000, când printr-o Sentință Civilă pronunțată de către Judecătoria Oradea, dreptul de proprietate a fost întăbulat pe Fundația Română pentru Tineret Bihor.
Deoarece, în procesul în care a fost pronunțată Sentința Civilă din 2000, municipiul Oradea nu avea calitatea de parte, sentința respectivă reprezintă un fapt juridic, care poate fi combătut de municipalitate prin orice mijloc de probă.
Prin cererea de chemare în judecată, municipalitatea a solicitat instanței să dispună: *Rectificarea înscrierii din Cartea Funciară *Anularea Sentinței Civile nr. 6212/2000 pronunțată de către Judecătoria Oradea și pe cale de consecință radierea dreptului de proprietate al Fundației Române pentru Tineret Bihor *întăbularea dreptului de proprietate publică a municipiului Oradea asupra imobilului și terenului Casei de Cultură a Tineretului. 
În motivarea hotârârii, Primăria Oradea a avut următoarele argumente: *potrivit Legii nr. 150/1990, patrimoniul fundațiilor pentru tineret se constituie din bunurile, inclusiv fondurilor bănești, ce au aparținut fostelor organizații ale tineretului comunist, precum și din donații și alte surse provenite în condițiile legii. Din dispozițiile legii rezultă că acestea se referă la patrimoniul fundațiilor pentru tineret deja existente, motiv pentru care dispozițiile Legii nr. 150/1990 nu se aplică acelor fundații care s-au constituit după data intrării în vigoare a legii menționate, respectiv după data de 21 mai 1990. Prin urmare, dispozițiile legale nu se aplică Fundației Române pentru Tineret Bihor, care și-a dobândit personalitatea juridică la data de 1 iulie 1991, deci după data intrării în vigoare a Legii nr. 150/1990.
Prin urmare, imobilul Casei de Cultură a Tineretului nu a făcut obiectul Legii nr. 150/1990, ci a Legii nr. 18/1991, care stabilește: „Construcțiile afectate unei utilizări sociale sau culturale trec fără plată, în regim de drept public, în proprietatea comunelor, orașelor sau a municipiilor și în administrarea primăriilor”. Următorul act normativ care a reglementat domeniul public și privat al statului și unităților administrativ teritoriale este Legea nr. 213/1998, care prevede că edificatele în care se desfășoară activități de interes public trec de drept în domeniul public al municipiilor.
După încheierea procesului care se află acum pe rolul instanței, Primăria Oradea dorește transformarea Casei de Cultură a Tineretului (din Ioșia) în Casă de Cultură a  Studenților. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:16:18 Ora standard a Europei de Est