Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Carnavalul dovlecilor la Grădinița nr. 37 din Oradea

Vampirii și vrăjitoarele au declanșat Halloweenul

Carnavalul dovlecilor la Grădinița nr. 37 din Oradea

În lumea preșcolarilor a început sărbătoarea de Halloween, pusă la cale de profesorii de engleză, cu concursul educatoarelor și părinților.

Ieri (marți, 26 octombrie 2010), Grădinița nr. 37 din Oradea a fost cuprinsă de febra carnavalului. Alina Benea, profesorul de engleză, și-a depănat povestea, a creat atmosfera și a încins spiritele, pregătind copiii pentru carnaval. Părinții au fost antrenați la „sculptat” dovleci. Cei mai mici preșcolari, dar deloc plângăcioși, și-au pictat măștile. Cei mai mari, au jubilat, au urlat, au dansat și s-au bucurat nespus, fără frică de Bau-Bau, după cum au și declarat prin cântec. Așadar, în toate grupele a fost sărbătoare. Copiii au cântat și au recitat în engleză și română, dar mai cu seamă au trăit bucuria carnavalului, deghizați, mascați în personajele preferate, specifice sărbătorii de Halloween, care, de vrem, de nu vrem, este de-acum „de-a noastră”, pentru că place. „Copilul vrea schimbare, dorește să-și depășească condiția, să fie cineva, să imite, să devină important, să fie băgat în seamă și apreciat. Iar noi, educatoarele, suntem receptive la dorința lui de afirmare. Am fost apoi încântate să constatăm cât de mulți părinți au răspuns invitației noastre, să vină alături de copii și să ne dea o mână de ajutor la pregătirea carnavalului...”, ne-a declarat directorul grădiniței, dna Mariana Dragoș.
La pregătirea și reușita carnavalului, au contribuit, în aceeași măsură, alături de Alina și părinții copiilor, educatoarele grupelor: Camelia Balog și Dana Șule (grupa mijlocie), Marina Rengle și Simona Ailisoaie (grupa mică), Dana Știac și Elena Torge (grupa mare), Paula Ștreng și Florica Furtos (grupa mare pregătitoare), dar și micile „asistente” ale Alinei, Alesia Nicola, Anastasia...
Potrivit obiceiului, „colindătorii” (artiștii) au fost răsplătiți cu bomboane. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnavalul dovlecilor la Grădinița nr. 37 din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:20:10 Ora standard a Europei de Est