Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire de proiect cu partenerii din Spania, Turcia, Polonia, Italia, Grecia și Bulgaria

În perioada 24-30 octombrie, la C.T. „D. Leonida”

Întâlnire de proiect cu partenerii din Spania, Turcia, Polonia, Italia, Grecia și Bulgaria

În perioada 24-30 octombrie 2010, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea găzduiește (în calitate de coordonator de proiect) prima reuniune de proiect („Hand in hand for the Environment protection”).

Proiectul este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene în cadrul programului sectorial Comenius al Programului de învățare pe tot parcursul vieții. Partenerii proiectului sunt școli din Spania, Turcia, Polonia, Italia, Grecia și Bulgaria.
 Scopul proiectului este sensibilizarea  elevilor în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător, astfel încât pe viitor efectele acestei sensibilizări să se concretizeze în utilizarea conștientă și responsabilă a resurselor naturale, mai puțină risipă și conservarea energiei. Aceasta se va realiza printr-o abordare interdisciplinară, parteneriat eficient și dintr-o perspectivă multiculturală, astfel încât populația și instituțiile să contribuie la durabilitatea mediului înconjurător. La întâlnirea de la Oradea participă 22 de persoane, șase elevi și 16 profesori din toate școlile partenere.
Luni, 25 octombrie 2010, a avut loc primirea musafirilor... cu pâine și sare, conform tradiției la români. După urarea de bun venit, adresată de doamna director Georgeta Sadoveanu, coordonatorul de proiect, Mihaela Băguț, și echipa tehnică au trecut la prezentarea partenerilor. A urmat vizitarea școlii. Revenind în sala festivă, fiecare echipă și-a prezentat școala și sistemul de învățământ al țării din care provine.
Marți la A.P.M. și școala „Nicolae Bălcescu”
Fiind vorba despre un proiect de mediu, gazdele au considerat potrivit ca prima vizită să o facă (marți, 26 octombrie) la Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, instituție cu care școala colaborează și în derularea altor proiecte. Cea de-a doua vizită au făcut-o la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”, unde directorul școlii, prof. Ioan Mocan, le-a prezentat școala și proiectele școlii, vorbindu-le despre recentele reuniuni pe care cei de la „Bălcescu” le-au avut în Ungaria și Italia. Vizitând școala, oaspeții au ajuns și în clasa elevei Ana-Maria Mihăieș, care i-a vrăjit, interpretând live două cântece în engleză.
După-masă, programul a cuprins un tur al orașului, ieșiri la Cetatea Oradea, Mănăstirea Sfintei Cruci și la Ciuperca. Zilele următoare au fost programate excursii în județ: la Parcul Natural Apuseni (cu sediul la Sudrigiu), la Peștera Urșilor și muzeele din Chișcău și Beiuș, precum și la Băile Felix și Băile1 Mai.
Pentru vineri, 29 octombrie, de Ziua școlii, a fost gândit un program special, cuprinzând  activități educative și sportive la care vor fi invitați să participe și partenerii de proiect. Seara, va avea loc tradiționalul Bal al bobocilor la discoteca „No Problem”.
Zilnic, sunt programate discuții pe marginea activităților și vizitelor, cu referire specială la scopul și obiectivele proiectului. (Mihaela & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire de proiect cu partenerii din Spania, Turcia, Polonia, Italia, Grecia și Bulgaria.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:27 Ora standard a Europei de Est