Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Socializarea copiilor de etnie romă

La Grădinița de vară de la Oșorhei

Socializarea copiilor de etnie romă

Proiectul „Grădinițe de vară” pentru copiii de etnie romă se bucură de succes în localitatea Oșorhei, prezența, interesul și progresul fiind într-o permanentă creștere. De la cinci-șase copii, în primele două-trei zile, în următoarele cinci-șase zile s-a ajuns să se dubleze, iar în 16 august, la ora vizitei noastre, erau prezenți peste 20.

Institutoarea Georgeta Druță (educatoare voluntară de la Grădinița nr. 27 din Oradea) explică această prezență frumoasă prin creșterea interesului părinților.
„Cred că într-un asemenea demers educațional, ar trebui să se înceapă cu educarea, convingerea și ambiționarea părinților, iar perioada de 20 de zile în care se desfășoară aceste activități de socializare și de pregătire a copiilor de etnie romă pentru școală este mult prea scurtă pentru a se obține progrese notabile, cunoscându-se faptul că priceperile și deprinderile elementare de scriere și de conduită se formează în timp.”
Ce învață, de fapt, copiii în cele douăzeci de zile. Multe de toate. Mai întâi trebuie să se obișnuiască să stea pe scăunele, la măsuțe, să fie atenți și să asculte ce li se spune, să execute mișcări simple de mobilitate a corpului (brațelor) prin joc organizat frontal, însoțit de cântec. Iar pe baza programului „Un șotron și zece picături de apă”, primit de la Asociația Ovidiu Rom, pachet educațional pilotat în cadrul grădinițelor de vară, copiii învață în fiecare zi câte o poveste, însușindu-și astfel, prin exerciții grafice, numerația de la 1 la 10. Prin activități concrete sub formă de joc, folosind foarte mult material didactic, ei descoperă „secretul” unor meserii, jucându-se de-a croitorul și croitoresele, de-a tâmplarul, cofetarul și bucătarul, de-a vânzătorul și cumpărătorul. Folosind monede și bancnote, ei învață să le cunoască valoarea, dar și să numere și să socotească. Alfabetul vesel, Tabloul meu preferat , Magazinul de rochii, Acvariul cu pești… sunt teme cu subiecte concrete și interesante care le stârnesc interesul și curiozitatea, dar și un bun prilej pentru a deprinde elemente grafice de scriere prin desen și pictură.
Să mai spunem că în activitatea de la clasă, Georgeta Druță este sprijinită de două reprezentante ale comunității de romi,Camelia Macai, reprezentanta tinerilor și Cristina Varga, iar opt dintre copiii prezenți la cursuri vor intra la toamnă în clasa I. (Ov. Dan)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Socializarea copiilor de etnie romă).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:38 Ora standard a Europei de Est