Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

E.C.O.G.A.I.A

La Liceul de Artă, un nou proiect Comenius

E.C.O.G.A.I.A

Începând cu acest an școlar, Liceul de Artă din Oradea are deosebita onoare de a fi beneficiara unui nou proiect de tip Comenius multilateral al cărui acronym e E.C.O.G.A.I.A.(Education pour construire et optimiser la gestion active et interculturelle a l’environnement, în traducere „Educația pentru construirea și optimizarea gestionării active a mediului înconjurător).

Școala coordonatoare este College Via Domitia - Poussan, Franța, la proiect participând și școli partenere din Italia și Spania. Liceul nostru are o colaborare bătătorită timp de șapte ani cu acești parteneri.
În sinergie cu partenerii pe parcursul celor doi ani, vor fi aplicate practici didactice centrate pe inovație și creativitate.
Tema proiectului o reprezintă protecția mediului.
Proiectul își propune să dezvolte la elevi o cultură a calității vieții și are ca obiectiv să-i facă să înțeleagă ce înseamnă a exista prin mediu și să acționeze adecvat în favoarea mediului.
Vom realizare cu partenerii proiectului activități comune, practici ecologice (site web internațional al proiectului, comunicarea cu elevii UE prin intermediul poștei electronice, crearea Ghidului european al tânărului ecologist).
Ne-am propus activități practice în fiecare lună, cum ar fi: realizarea din materiale reciclabile a obiectelor necesare împodobirii bradului, a mărțișoarelor, obiectelor de artă, creații vestimentare. Acestea se vor finaliza prin expoziții și parada modei.
Vom crea două spații verzi, câte unul în fiecare curte a liceului și vom colecta selectiv deșeurile, vom igieniza, vom planta puieți, vom realiza broșuri și un calendar pentru anul 2013 cu realizările acestui proiect în imagini.
Miercuri – lansarea proiectului
Miercuri, 13 octombrie 2010, a avut loc lansarea oficială a proiectului în curtea școlii. La manifestare au participat elevii, profesorii și părinții acestora. Câte un elev din fiecare clasă avea un balon verde pe care era inscripționat un obiectiv, iar pe spatele fiecăruia era câte o literă din acronimul proiectului. Prin această lansare de baloane, am dorit ca aceste obiective să fie răspândite, citite și urmate de cât mai mulți cetățeni ai UE. Lansarea a fost acompaniată de orchestra de cameră a liceului (dirijată de dna prof. Nagy Viola), care a interpretat piesa „Dansuri”, de Frantz Schubert. Cu toții eram îmbrăcați în verde - culoarea mediului, a naturii, a vieții. La școală a fost constituită o echipă de lucru, formată din profesori și elevi, intitulată „Pronatura” din care fac parte și doamna director, prof. Doina Marcu, directorul adjunct, doamna profesor Iurea Irina, iar responsabilul de proiect este doamna profesor Sorina Tivadar. (S. T.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:39 Ora standard a Europei de Est