Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Se zugrăvea, se preluau manuale ori se făcea curățenie

Joi, la școlile din Oșorhei, Ineu, Săcădat și Alparea

Se zugrăvea, se preluau manuale ori se făcea curățenie

Joi dimineața, am pornit să luăm pulsul la cele două colegii orădene (C.E. “Partenie Cosma” și C.T. “Constantin Brâncuși”) care găzduiau concursul din 16 august pentru ocuparea unor posturi de suplinitori în învățământ, după care ne-am îndreptat spre școlile din Oșorhei, Ineu de Criș, Săcădat și Alparea pentru a vedea cum se muncește pentru pregătirea unităților de învățământ pentru noul an școlar.

La Oșorhei se zugrăvește...
“Deși vorbim de două școli noi la Oșorhei, totuși, timpul a trecut, iar din 2004, la această școală se impune o zugrăvire pentru împrospătarea aerului”, ne spune dra Mirela Molnar, contabilul șef. În hol, pe o scară imensă unul din zugravi se cățărase până aproape de bolta “cerului”. Alții, mai pașnici, vopseau cu picioarele pe podea. De două săptămâni, Ioan Guiaș, Piko Ladislau și Florin Roman o țin una și bună, câteva ore pe zi pentru vopsirea și zugrăvirea celor două holuri și zece săli de clasă. În spatele lor, femeile de serviciu, Juhos Clara și Bruncsak fac curat. La cealaltă clădire nouă, dată în folosință pe 16 octombrie 2005, am găsit-o la lucru pe Jakab Juliana. Ea are de făcut curat în patru săli de clasă, o sală de grădiniță și holuri, sala de sport și grupurile sanitare. Cam mult, dar nu se plânge de muncă, ci de banii puțini pe care îi primește.
Am trecut și pe la Gădinița de vară, unde am găsit-o pe inst. Georgeta Druță (de la Grădinița nr. 27 din Oradea) într-o muncă de voluntariat pentru socializarea unui grup de 26 de copii de etnie romă (mai multe detalii, într-un alt articol).
La Ineu de Criș, se preluau manuale
Vizita noastră la Școala din Ineu de Criș a fost foarte scurtă, întrucât, Sanda Mureșan, contabila, tocmai începuse să preia manualele, iar în rest, prin școală bătea vântul, adică nu mai era nimeni. Prin urmare, nu aveam ce consemna (și poza).
La Săcădat, liniște și pace!
În sala profesorală, educatoarea Corina Bele povestea cu profesoara de română, Florica Hodișan. Corina e de serviciu pe școală timp de două săptămâni. Sala ei de grupă (mică) de la Săbolciu e pusă la punct, după cum singură ne-a declarat. “Sala a fost renovată, avem geamuri termopan, mobilier nou, măsuțe și scaune, podele, toate noi, inclusiv soba de teracotă. Sala este pregătită pentru începerea noului an școlar”. Aflăm apoi că și la Școala din Săcădat s-au pus podele laminate, lambriuri, geamuri și uși termopan. În primăvară, s-a schimbat instalația electrică, și s-au investit 200 de milioane în calculatoare. Între timp, și la Școala din Săcădat au sosit manualele. Femeia de serviciu (Zorița Pașca) și-a abandonat lucrul pe sector, a venit, și a semnat de preluarea celor 18 manuale școlare.
La Școala din Alparea sunt așteptați zugravii de la Oșorhei
La orele amiezii, la Școala cu clasele I-IV din Alparea , am dat cu ochii de femeia de serviciu (Mărioara Pleșa) și prof. Gheorghe Urda (profesor de religie și educație tehnologică).
“La Școala din Alparea, nu se poate face curățenie în sălile de clasă, pe simplul motiv că încă nu au venit zugravii. Îi așteptăm. Acum lucrează la Oșorhei. Dacă termină acolo, vor veni și la Alparea”, ne spune dl profesor, iar femeia de serviciu consideră că ar trebui schimbate și geamurile “batăr la sălile de clasă unde învață copiii”.
Altfel, școala arată ca o casă părăsită, dacă luăm în calcul gardurile, poarta, curtea și geamurile exterioare, cu sticla spartă pe alocuri… (Ov. DAN)
P. S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Se zugrăvea, se preluau manuale ori se făcea curățenie).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:06:09 Ora standard a Europei de Est