Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Erntedankfest” la Grădinița nr. 46 din Oradea

Joi, sărbătoarea recoltei

„Erntedankfest” la Grădinița nr. 46 din Oradea

Și în această toamnă aurie, la Grădinița nr. 46 din Oradea (cea mai mare grădiniță din municipiul de pe Crișul Repede), s-a marcat „Erntedankfest” (Sărbătoarea recoltei).

Acest obicei tradițional german a fost reînnodat, ieri (joi, 21 octombrie 2010), la grupa mică germană, de prof. Ferenczi Maria și Nicoleta Ursuț, printr-o activitate specială. În prima parte, copiii (32) le-au arătat părinților câte au învățat în această toamnă, despre legume și fructe, despre anotimpul toamna și alte lucruri importante, cum ar fi poveștile cele mult îndrăgite ale copilăriei. Programul lor de cântece și versuri, dialogul și dramatizarea s-au ținut atât în germană, cât și în română. Costumate precum la un carnaval, personajele s-au descurcat nesperat de bine, fără trac și emoții, deloc intimidate de mulțimea fără seamăn a spectatorilor. Invitată sau neinvitată, cu sau fără rol, Tea (supervedeta grupei) a fost mereu prezentă în ring, desfășurându-se în voie cu o voioșie de nedescris. Într-o asemenea atmosferă, într-un spectacol de lumină și culoare, chiar și educatoarele trebuiau să se alinieze obiceiului și să se costumeze corespunzător, ele fiind primele modele care dau tonul și exemplul viu, ușor de imitat. Nico a devenit Zâna Toamna, iar Maria, Zâna Bună, venită tocmai din Germania.
Manifestarea a fost deschisă de prof. Rodica Ștef – directorul grădiniței, care a apreciat inițiativa educatoarelor, preocuparea lor pentru promovarea tradițiilor și obiceiurilor poporului german, buna colaborare pe care o au cu părinții, strădania lor, depusă zi de zi, pentru a crea atmosfera și a cuceri copiii, făcându-le astfel mai ușoară despărțirea de cei dragi...
Bogățiile toamnei... pe mesele copiilor
În partea a doua a activității, mămicile (dar nu numai) s-au adunat în jurul meselor din hol, acolo unde copiii iau masa de prânz și gustările... Echipate corespunzător, au pregătit salate de fructe și legume, sandwich-uri și alte bunătăți folosind fructe, legume și zarzavat, toate proaspete, așa încât, la final, educatoarele au fost nevoite să premieze toate grupele, neputând stabili o ierarhizare a celor mai reușite produse. Felicitările directorului și educatoarelor, adresate părinților pentru sprijin, receptivitate, relaționare și reușita manifestării, nu au putut să nu-i bucure mai cu seamă pe beneficiarii manifestării, copiii, care au mâncat pe săturate din bucatele gustoase și arătoase!
Surpriza zilei a venit din partea dnei Florica Oatu, până mai ieri, educatoarea grădiniței, care, într-o asemenea zi, a ținut să fie din nou prezentă la activitate, adresându-le educatoarelor câteva cuvinte de suflet: „Vă felicit și vă mulțumesc că m-ați făcut să mai simt acea minunată emoție de dascăl, care, după 38 de ani de muncă cu aceste tinere mlădițe, am trecut la o etapă implacabilă și obligatorie de viață, viața de dascăl pensionar, ce nu-și găsește rostul în afara școlii...” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (111 poze), accesați Galeria foto: „Erntedankfest” la Grădinița nr. 46 din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:15:41 Ora standard a Europei de Est