Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Nici ploaia nu ne oprește

Excursie în defileul Șuncuiuș-Vadu Crișului

Nici ploaia nu ne oprește

Meteorologii prognozau ploaie, iar seara de dinaintea excursiei părea să adeverească spusele meteorologilor. Acestea erau condițiile în care în data de 17 octombrie 2010, elevii clasei a Vll-a E de la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea, sub îndrumarea dirigintelui lor, prof. Debrenti Attila, au pornit în aventura ce o promite orice excursie. Totuși providența divină pare să fi ținut cu ei și vremea s-a dovedit a fi numai bună de drumeții.

În condițiile în care lumea virtuală a jocurilor pe calculator pare să umple suficient viețile adolescenților zilelor noastre, iar lumea reală este pe deplin documentată pe internet pentru cei curioși de aceasta, organizarea unei excursii este aparent ridicolă. Totuși unii din participanții excursiei erau exuberați și de simpla călătorie cu trenul, dar până și cei mai „pretențioși” s-au lăsat copleșiți de natura îmbrobodită și aburindă a munților Pădurea Craiului.
Itinerarul excursiei a cuprins și vizitarea peșterilor „Vadu Crișului” și „Unguru Mare” și poate prin forțele telurice, multitudinea formelor de dincolo de întuneric sau poate prin mireasma argilei, natura a învins din nou lumea rigidă a biților. Descoperirea peșterilor i-a preocupat  pe oameni din cele mai străvechi timpuri, se pare că așa suntem codați genetic și tinerii noștri exploratori s-au lăsat conduși și ei de geana lor astfel încât la ieșirea din peșteră exprimându-și fiecare, fără excepție, regretul că explorarea n-a durat mai mult.
Drumul străbătut de-a lungul căi ferate nu se arăta foarte incitant pentru tinerii noștri drept pentru care începuseră să se reîntoarcă la lumea virtuală povestind de modalitatea de trecere la nivelul următor în noul lor joc sau alte de-ale biților când fără să-și dea seama, se opreau înghesuindu-se să admire când o broscuță, când o salamandră și până și o moluscă era suficientă să asigure supremația naturii asupra lumii virtuale, iar aventura de a trece peste un pod suspendat a cimentat suficient reușita excursiei.
Călatoria către casă s-a petrecut repede între jocurile din compartiment, iar în gară, părinții grijulii i-au întâmpinat  pe aventurieri contagiindu-se repede de exuberanța lor în timp ce redeveniți, elevii îl implorau pe diriginte să organizeze cât de curând o nouă ieșire și încă una mai lungă „măcar de trei zile”. (Debrenti Attila)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Nici ploaia nu ne oprește.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:55:21 Ora standard a Europei de Est