Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectele vorbesc...

ELSA Oradea se prezintă

Proiectele vorbesc...

ELSA este organizația studenților de la Facultatea de Științe Juridice, iar Sergiu Morar, președintele studenților de la Facultatea de Științe Juridice și vicepreședinte al departamentului “Relații cu publicul” din cadrul ELSA Oradea, cel mai în măsură să ne prezinte organizația, atât prin intermediul proiectelor derulate, cât și prin cele ce vor urma.

Un prim proiect a fost Școala de vară, cu tema “Efectele adoptării noilor coduri asupra sistemului juridic românesc”, ediția I, 05-09 iulie 2010”, proiect întocmit de către Facultatea de Științe Juridice – “Centrul de cercetare în științe juridice și administrative”, ELSA Oradea și Colegiul Consilierilor Juridici Bihor. Fiind un real success, dorim să-l continuăm și în vara anului 2011.
ELSA Oradea organizează în acest an universitar cel mai important eveniment ce se desfășoară în fiecare an în cadrul ELSA România, și anume Conferința națională. Acest eveniment va avea loc în perioada 5-9 mai 2011 la Băile 1 Mai.
Tot din partea ELSA Oradea vine “Clubul de dezbateri” și “Concursul de procese simulate”, proiecte ce se bucură de atenția tuturor studenților de la Facultatea de Științe Juridice, chiar dacă nu toți sunt membri ELSA. Aceste două proiecte (profesionale) vin în ajutorul studenților deoarece le face o deschidere către procesul de judecată chiar înainte de a ajunge în stagiul de practică.
Departamentul  A.A. (activități academice) din cadrul ELSA Oradea va desfășura programul “Îți cunoști președintele?” Această campanie are rolul de a informa publicul asupra adevăratelor atribuții constituționale ale instituției președintelui, privit din punctul de vedere avizat al unor studenți în drept (sau la Drept).
Se apropie unul din evenimentele cele mai importante ale departamentului STEP (Student Trainee Exchange Programme) și anume Postuniversitaria. Prin intermediul acestui program sunt găsite locuri de practică pentru studenți: la primărie, prefectură, avocați, notari sau chiar și la executori judecătorești.
Pe departamentul S&C (seminarii & conferințe), ne propunem să organizăm o conferință cu o temă din cadrul Health Law, temele propuse fiind Malpraxis-ul, Traficul de organe și Legalizarea drogurilor ușoare. De asemenea, am stabilit deja cu ELSA Cluj să facem un SV (Study Visit): ei vin la noi, vizitează instituțiile și asistă la ședințele ELSA Oradea. Le vom asigura și un program social (turul orașului Oradea, vizitarea Universității din Oradea, în special campusul universității și petreceri tematice organizate de ELSA Oradea). 
Totodată vom organiza și un SVI (Study Visit International), împreună cu studenți la Facultatea de Drept din Viena.
Departamentul R.U. (resurse umane) va recruta noi membri dornici să activeze și să se implice în activitățile desfășurate de ELSA, orientarea recruților spre departamentele din care doresc să facă parte, motivarea și instruirea atât a membrilor existenți, precum și a celor noi înscriși.
Recrutarea este programată pentru data de 27 octombrie 2010, de la ora 18.00, în sala festivă a Facultății de Științe Juridice.
  Un alt proiect este Seminarul local de motivare și instruire (SLMI) în cadrul căruia se vor desfășura traininguri: teambuilding (cu scopul de a consolida grupul), precum și traininguri pe ROI (Regulament de ordine interioară) și pe CD (Cartea deciziilor) pentru a-i pune în temă pe cei ce nu cunosc ceea ce implică ELSA.
Pe parcursul semestrului vom mai organiza traininguri în funcție de cerințele apărute în cadrul grupului, cu traineri atât de la nivel local, cât și de la nivel național.
Cei de la departamentul Marketing doresc uniformizeze imaginea ELSA Oradea la nivel național, să promoveze imaginea ELSA la nivel local și dezvoltarea noului site ELSA Oradea.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectele vorbesc...

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:08 Ora standard a Europei de Est