Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Infecția urinară

Sfatul medicului

Infecția urinară

Ne răspunde doamna doctor Carmen Băloiu - medic pediatru la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu” din Oradea.

Prin infecția tractului urinar se înțelege afectarea bacteriană a rinichiului, sistemului colector urinar, sau simpla prezență a bacteriilor în urină.
Multe cazuri „scapă” nediagnosticate, dar se apreciază că infecția urinară ocupă locul doi în patologia infecțioasă a copilului, după infecțiile tractului respirator. Se apreciază că 1-2% din fetele de vârstă școlară aparent sănătoase prezintă infecții urinare bacteriene, frecvența crescând la 4-5% la fetele prepubere. Incidența infecției este de 3-4 ori mai mare la fete decât la băieți, fapt explicat prin aceea că uretra este scurtă la fete, iar orificiul uretral este ușor de contaminat cu fecale.
80% din infecțiile acute sunt produse de bacteriile prezente în colon, un rol important, jucând E.coli. Infecția este consecința ascensiunii germenilor de la organele genitale externe la vezică, și apoi, prin lumenul ureteral, până la tubii renali și interstiții.
Infecția poate fi favorizată de prezența refluxului vezico-ureteral, de anomalii congenitale ale tractului urinar, de obstrucii organice, de litiaza urinară, corpii străini, constipația severă și igiena local defectuoasă.
Din punct de vedere clinic, infecția urinară poate fi asimptomatică sau poate fi însoțită de semne specifice: dureri abdominale, emisia de urini urât mirositoare, usturimi la urinat, mictiuni dese, stare febrilă; alteori, pot fi puse în evidență, durere ascuțită sau surdă în regiunea lombară, un număr mare de mictiuni, senzația de mictiune iminentă, hematurie de scurtă durată, secreții vaginale abundente. Semnul de laborator decisiv care evidențiază infecția este efectuarea uroculturii. În examenul simplu de urină, se evidențiază de asemenea modificări specifice. Tratamentul specific este antibacterian; se alege antibioticul în funcție de sensibilitatea germenului (antibiograma).

Trimite email
duminică, 2 februarie 2025, 10:34:27 Ora standard a Europei de Est