Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La „Mihai Viteazul” se învață Gastro-reform – Tradiții și reformă în alimentație

În cadrul unui proiect cu partenerii din Ungaria

La „Mihai Viteazul” se învață Gastro-reform – Tradiții și reformă în alimentație

În 4 februarie 2010, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, a fost lansat proiectul „Gastro-reform - Tradiții și reformă în alimentație”, proiect câștigat de „Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu (Ungaria) – liderul de proiect, respectiv Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea – partener de proiect.

Cele două școli partenere derulează, cu succes, proiecte finanțate de Primăria municipiului Oradea, încă din anul școlar 2006-2007 (când s-a început cu proiectul „Specific culinar în Euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar); în 2007-2008: „Sărbătorile tradiționale unesc popoarele”, iar în 2008-2009: „Tradițiile gătitului în aer liber în Euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar”. 
Acțiunea este cuprinsă în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007 - 2013, program finanțat de Uniunea Europeană prin „Fondul European de Dezvoltare Regională”. Valoarea proiectului este de 123.799,60 euro.
Joi - o cină reformistă
Joi seara (14 octombrie 2010), partenerii de proiect s-au întâlnit într-un local select  din Oradea (la Grandhill Business Center – restaurant, sală de biliard, tenis de masă și alte jocuri de societate) pentru o cină reformistă, dorind să demonstreze „că se poate mânca bine... și sănătos, pe baza unui meniu întreg compus doar din preparate reformiste”, după cum a ținut să sublinieze directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon. Exact cu o săptămână înainte (pe 7 octombrie), s-a mâncat reformist în Ungaria, cu preparate gătite de partenerii din Ungaria. Acum, meniul reformist a fost gătit de cei de la „Mihai Viteazul”, îndrumați de echipa managerială (prof. dr. Ruben Filimon – asistent manager, Georgeta Erdei – responsabil cu activitățile teoretice, Nogradi Marta – responsabil cu activitățile practice și maistrul Florica Radu). La prezentările în power point care au însoțit prezentarea meniului a pus umărul echipa de informaticieni: Nagy Aurelia, Kusnyer Vasile și Catona Valeria. Invitat special al manifestării a fost dl Gheorghe Tonț - reprezentantul Consiliului Județean Bihor.
„Interes pentru preparatele reformiste există, ne-am convins și cu ajutorul sondajului de opinii realizat în rândul populației, prilej cu care au fost împărțite 2.000 de chestionare și 100 în unități de alimentație publică din Oradea și județ, la fel și în Ungaria. Copiii participă cu foarte mare plăcere, iar pentru ei este un curat câștig, pentru că se familiarizează cu un alt tip de alimentație. Ca produse finale, vom scoate o culegere cu rețete bilingv cu preparate reformiste, precum și un material auxiliar – „Ce trebuie să știm despre gastronomie”. În cadrul concursului online publicat pe web, vom premia cele mai bune rețete postate (cu fotografia produsului)”, ne-a declarat dna prof. Georgeta Erdei.
Să mai spunem că joi seara, preparatele reformiste (canapele cu vinete și roșii, sărmăluțe cu ciuperci, cremă de brocoli cu crutoane graham, ruladă din piept de pui cu sos de cașcaval și piure surpriză, parfe de scorțișoară cu mac și sos de fructe confiate) au fost „asezonate” cu muzică de calitate, muzică populară românească și maghiară, interpretată live de reprezentanții celor două școli partenere. De la „Mihai Viteazul” a cântat și încântat Daria Herlaș (din XII H), de loc din Stracoș – Drăgești. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La „Mihai Viteazul” se învață Gastro-reform  – Tradiții și reformă în alimentație.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:42 Ora standard a Europei de Est