Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Micii campioni au devenit mari actori într-un proiect internațional

La Grădinița nr. 52 din Oradea

Micii campioni au devenit mari actori într-un proiect internațional

În cetatea de scaun a „micilor campioni” de la Grădinița nr. 52 din Oradea au descins, miercuri, 13 octombrie 2010, delegațiile din Spania, Italia, Polonia și Turcia, viitorii parteneri de proiect ai grădiniței conduse de prof. Maria Nan, în proiectul Comenius „Actor”.

Gazdele și-au primit oaspeții cu sufletul deschis și așezat pe palmă, cu sinceritate și bucurie!
Joi, activitățile au fost programate la cinci grupe, începând cu grupa specială, care a prezentat dramatizarea „Ursul păcălit de vulpe”; grupa mare B a surprins străinii cu teatru în limba engleză (Cei trei purceluși); grupa mijlocie C  - cu teatru de păpuși; copiii din grupa mare A au pictat măști pentru teatru, iar cei din grupa mijlocie A – cântece românești, îmbrăcați în costume populare tradiționale. În toate grupele vizitate, micii actori s-au manifestat obișnuit, chiar dacă asupra lor erau îndreptate zeci de priviri, aparate de filmat și de pozat. Emoțiile inerente nu i-au copleșit și inhibat. Ei au radiat și afișat aceeași sinceritate și dezinvoltură, copilărie și naivitate, dublate însă de cunoașterea partiturii și rolului. Frumusețea, drăgălășenia și cumințenia lor i-au atras pe străini ca un magnet, determinându-i să se pozeze cu micii actori.
Primire la generalii inspectoratului școlar
La orele amiezii, partenerii de proiect au fost primiți de generalii Inspectoratului Școlar Județean Bihor. În sala de ședințe s-au întreținut cu oaspeții prof. Nicolae Ungur – generalul adjunct, prof. Ilie Crăciun, Florin Negruțiu și Rodica Turcaș – inspectori școlari, în timp ce generalul Dorel Luca era reținut în birou de o videoconferință. Între inspectori și oaspeți s-a (dez)legat o informare reciprocă despre sistemele de educație, condusă de generalul adjunct. La finalul videoconferinței, generalul și-a primit oaspeții în birou, invitându-i la un dialog deschis.
După-masă, pe agenda primei zile de lucru au figurat workshopuri, program artistic și o seară românească.
Vineri – noi actori și alte măști
Cea de-a doua zi a întâlnirilor de lucru a început cu participarea la activitățile celorlalte șase grupe. La grupa mică A, au asistat la teatrul de păpuși cu piesa „Scufița Roșie”; copiii din grupa mică B i-au primit cu picturi pe față (cu alte cuvinte, cu alte fețe și alte măști); cei din grupa pregătitoare au pictat măști; la grupa mijlocie D au fost întâmpinați cu cântece și dansuri; la mijlocie B, cu „Scufița Roșie” – dramatizare în engleză și română, iar cei mai mari dintre preșcolari (gr. pregătitoare B) au pus de o șezătoare.
Vizite – la primărie, la „Arcadia” și universitate
După-masă, programul a cuprins vizite la Primăria Oradea (unde au fost primiți de viceprimarul Biro Rozalia), la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” și la Universitatea Oradea, după care au ieșit la o plimbare pe centru...
Sâmbătă și duminică - excursii
Pentru sâmbătă și duminică, gazdele le-au pregătit partenerilor de proiect ieșiri în țară și județ: la salina de la Turda, la Cluj-Napoca, Izvorul Crișului și la Ciucea (sâmbătă), iar duminică, vizitarea stațiunii Băile Felix, Cetatea Oradea și Orășelul copiilor; o masă „împărătească” la Hanul pescarilor, o descindere sub cupola „Lotus”și o masă festivă la „Continental”; luni – reîntoarcerea în patrie.
„Am gândit un program bogat și variat, pe gustul tuturor, atractiv și educativ, care să slujească scopului proiectului, în care să regăsim materializate obiectivele pe care dorim să le înfăptuim cu succes: promovarea unui mediu educațional pozitiv, prin poveste și dramatizare, dezvoltarea abilităților și creativității copiilor, un schimb fructuos de experiență pentru cadrele didactice, stimularea comunicării în limba engleză, iar la final, o abordare nouă a educației ca o încununare a tuturor achizițiilor dobândite pe parcursul derulării proiectului”, ne-a declarat directorul grădiniței, prof. Maria Nan. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (153 de poze), accesați Galeria foto: Micii campioni au devenit mari actori într-un proiect internațional.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:41:52 Ora standard a Europei de Est