Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La 500 de zile de școală

Studiul tematic – Povestea apei

La 500 de zile de școală

Alternativa step by step are frumusețea și avantajele sale, eficiența și motivația caracteristice, invidiate de unii, înțelese și exploatate de alții, din afara sistemului...

Elevii, dascălii (inst. Veronica Isdrăilă și Elena Iacob), dar și părinții clasei a IV-a B, step by step, de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea, au sărbătorit, miercuri, 13 octombrie 2010, 500 de zile de școală.
Au sărbătorit e un fel de a spune, pentru că  în afara tortului și șampaniei de final, restul înseamnă un bilanț, o recapitulare și o evaluare a cunoștințelor, o fixare a lor, o reîmprospătare, o etalare a muncii individuale, dar și colective în realizarea portofoliilor și colecțiilor cu 500 de obiecte, lucruri sau piese inedite, colecționate de-a lungul unui ciclu de patru ani. Studiul individual, independența în gândire și atitudine, calmul și stilul „academic” în a-și susține lucrarea și punctul de vedere, toate acestea diferențiază și ridică alternativa în ochii dascălilor și părinților. După un studiu tematic bine documentat și aprofundat, privit din „n” puncte de vedere, acum iese la suprafață personalitatea și modul original de a prezenta lucrurile, fiecare venind cu varianta proprie, complementară și nu cu o imitare sau imitație, o repetare sau o copie. Luate în parte, fiecare colecție și portofoliu exprimă și radiografiază personalitatea elevului, este imaginea sa în oglinda cunoașterii de sine, puterea lui de analiză, sinteză și reflectare a unei teme generoase, la care a trudit, în parte prin efort propriu sau conjugat, alături de părinți. Povestea apei este povestea fiecăruia și a tuturor, văzută din 14 unghiuri. Cert este că globul pământesc a fost răscolit și fotografiat kilometru cu kilometru. Unii chiar l-au reinventat, confecționat cu ajutorul unei mingi. Castelul și Mica sirenă le-au surprins plăcut până și pe învățătoarele clasei.  De-acum (de joi, 21 octombrie), după o descindere la Planetariul din Baia Mare, va debuta o nouă temă generoasă, care ar  putea fi despre univers sau despre altceva, punându-și fiecare mintea și imaginația la contribuție. Tema și toată truda lor se vor „converti”, la final, într-un nou număr al revistei clasei, sugestiv intitulate „Albinuțele curioase”.
Oaspeții spanioli la... ora adevărului
Surpriza și bucuria la 500 de zile de școală au venit din partea directorului liceului, prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdeli, care a „descălecat” în sala de clasă însoțit de prietenii spanioli, foști parteneri de proiect. Aflați în Oradea, la o întâlnire de proiect la Grădinița nr. 52, foștii parteneri ai Școlii cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu” au ținut să se arate la față și să-și exprime aceeași bucurie și plăcere de a se revedea cu dascălii noului liceu. Iată, așadar, că ochii care nu se văd nu se uită... la alții, fără a rememora și a activa imagini și oameni dragi. Felicitările sunt reciproce, împărțite și meritate atât de gazde, cât și de oaspeți! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La 500 de zile de școală. 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:59:49 Ora standard a Europei de Est