Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O oră specială de istorie

La Casa Memorială „Aurel Lazăr”

O oră specială de istorie

În cadrul manifestărior culturale organizate cu prilejul Zilei municipiului Oradea, elevi ai Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” și ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” au asistat luni, 11 octombrie, la o oră specială de istorie ținută chiar acolo unde, în urmă cu 92 de ani, se semna Declarația de Autodeterminare a Românilor din Transilvania. În Casa Memorială „Aurel Lazăr” au fost evocate personalități ilustre ale comunității locale, care, prin rolul jucat la începutul secolului al XX-lea, au contribuit la promovarea culturii și afirmării naționale.

 Vizita tematică realizată la Casa Memorială „Aurel Lazăr” este una dintre numeroasele acțiuni cuprinse în cadrul proiectului „Bihoreni iluștri: Roman Ciorogariu, Demetriu Radu, Aurel Lazăr, Rimler Karoly”.  Activitatea a fost deschisă de doamna director adj. al Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida”, Daniela Vîlceanu, care a prezentat semnificația zilei de 12 octombrie pentru orădeni.  Despre viața și contribuția „iluștrilor bihoreni” au vorbit invitați de seamă - prof. dr. Elisabeta Roșu – inspector școlar al I.S.J. Bihor, prof. univ. dr. Ion Zainea, de la Universitatea Oradea, și drd. Robotin Ciprian, din partea Episcopiei Greco-Catolice Oradea.
Figura avocatului Aurel Lazăr a fost evocată de prof. univ. Ion Zainea. Acesta a reamintit celor prezenți la eveniment că ziua de 12 octombrie 1918, când în casa lui Aurel Lazăr a fost semnată Declarația de Autodeterminare, este piatra de temelie a formării statului român modern. Alături de Lazăr, o figură ilustră a acelor vremuri a fost vicarul Roman Ciorogariu. Acesta va juca în anul 1920 un rol important în proiectul de reînființare a Episcopiei Ortodoxe de Oradea, devenind episcop. „În acest an, sărbătorim și 90 de ani de la data la care s-a pus temelia acestei instituții ecleziastice importante. Destinul lui Ciorogariu este strâns legat de istoria noastră locală", a ținut să sublinieze prof. Elisaveta Roșu. O altă figură ilustră evocată a fost episcopul greco-catolic Demetriu Radu. “Pe data de 8 decembrie, se împlinesc 90 de ani de când acesta a decedat, în urma unui atentat cu bombă în Parlamentul României” a precizat drd. Ciprian Robotin. De asemenea, a fost amintit  și fostul primar al Oradiei, Rimler Karoly, care a condus acest oraș 17 ani și care, în 1919, a predat fără luptă frâiele administrației maghiare celei românești.
  Parteneri în acest proiect sunt Complexul Muzeal al Þării Crișurilor, Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale din cadrul Universității Oradea, Episcopia Ortodoxă a Oradiei, precum și Episcopia Greco-Catolică.
Echipa de proiect este formată din: manager de proiect, prof. Georgeta Sadoveanu, coordonator proiect, prof. Elisabeta Ungur și membri: prof. Sav Rodica, Dat Alina, Dorfler Dorina, Szadai Victor ( Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”) și Duma Daniela (Colegiul National „Mihai Eminescu”). (Alina A.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:42 Ora standard a Europei de Est