Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Consiliere și servicii gratuite sau la prețuri modice

La Centrul de Tineret din Oradea

Consiliere și servicii gratuite sau la prețuri modice

Se impune ca tinerii orădeni (elevi, studenți, dar și orice tânăr până la vârsta de 35 de ani) să cunoască faptul că la Centrul de Tineret din Oradea (sub pasajul „Vulturul Negru”) beneficiază de consiliere și servicii gratuite de internet (o oră gratuit/zi), instruiri, informare, vizionări filme și emisiuni TV, jocuri de societate, precum și de xerox, imprimări, spiralare, înfoliere, copiere și legare lucrări de licență … la prețuri modice.

Un adevărat club de vacanță
Am mai scris de câteva ori despre Centrul de Tineret din Oradea, apreciind de fiecare dată activitățile utile și interesante desfășurate, precum și serviciile numeroase și avantajoase de care pot beneficia tinerii orădeni care îi trec pragul.
Înființat în 2004, de membri cu inițiativă din cadrul Uniunii Studenților Maghiari din Bihor, în frunte cu Debreczeni Alexandru, președintele U.S.M.B., Centrul de Tineret a devenit în timp locația cea mai îndrăgită a tinerilor maghiari, și nu numai, un adevărat club de vacanță, unde mulți vin să se joace (beneficiind de  circa 40 de jocuri de societate), să vizioneze filme sau să navigheze pe internet, într-o ambianță plăcută, de luni până vineri (inclusiv), între orele 10.00 și 22.00 (și fără să plătească).
Servicii la prețuri modice
Încă de la intrare, secretara (Salamon Botond sau Lukacs Hajnalka, una în schimbul de dimineață, iar cealaltă după-amiază) vă informează despre programul zilei și activitățile centrului, vă pune la dispoziție cele necesare în cazul în care doriți să vă jucați sau vă conduce în sala de internet ori vă dă pe mâna colegelor (Kocsis Edina, Ujvarosi Emoke sau Antal Kinga) în cazul în care doriți să xeroxați, să imprimați, spiralați, înfoliați ori să copiați și să legați o lucrare de licență. Trebuie să știți că aici se practică cele mai mici prețuri: xerox (alb-negru) – 5 bani/pagina A4; imprimare alb-negru – 15 bani/pagina, iar color –1,2 lei/pagina; copiere și legarea unor lucrări de licență durează câteva ore (3-4), și nu zile, ca la alții. Tot aici puteți să vă înfoliați ecusoane, cărți de vizită sau documente mai importante, care se execută pe loc, timp în care puteți naviga pe internet, puteți viziona o emisiune la TV sau un film ori puteți lectura presa (la colecție existând nu mai puțin de 21 de publicații: 12 în limba română și  nouă în limba maghiară, din care cinci săptămânale, cinci cotidiene, iar restul lunare –magazine).
Consiliere, intermedieri pentru chirii, bază de date...
Secretarele sunt în măsură să consilieze în diferite domenii.
Înainte și după bac, liceenii interesați au putut afla informații legate de admiterea la cele trei universități locale (Universitatea Oradea, AGORA și Partium), dar și la altele (din Iași, București, Timișoara, Brașov, Cluj-Napoca și Tg. Mureș), informații legate de cifra de școlarizare, număr de locuri (bugetate și cu plată), cazare, burse, facilități, medii de admitere...
Înaintea Festivalului Peninsula de la Târgu Mureș (din 25-29 iulie), de aici s-au putut procura bilete și abonamente.
Tot din baza de date a centrului, unii tineri au putut afla informații legate de anumite tabere din județ și din țară (putând chiar completa fișele de înscriere).
În aceste zile, la Centrul de tineret, se adună oferte de chirii pentru elevi și studenți, iar cei aflați în căutarea unei gazde, vor putea consulta ofertele trecute în baza de date a Centrului de Tineret (inițiativa aparținând tot Uniunii Studenților Maghiari).
Săli de jocuri, internet și conferințe
Subsolul unde a fost amenajat Centrul de Tineret este prins într-un plin proces de modernizare, atât în ceea ce privește condițiile, cât și dotarea cu mobilier, aparatură și mijloace moderne și performante, după cum ne spunea, ieri (marți, 14 august 2007), Debreczeni Alexandru, coordonatorul și sufletul centrului (omul cu idei și inițiative, cel mai activ membru, „creierul electronic al centrului”, cum se exprima cineva).
„Din august 2004, de când am primit în administrare acest spațiu (de 175 metri pătrați), ne preocupăm în permanență să îmbunătățim condițiile. Din fondurile primite de la Consiliul Județean (7.500 RON pe an), ne-am procurat instalații de climă și aerisire, iar în perspectivă dorim să ne dotăm și cu geamuri la subsol, și să deschidem o sală de conferințe. Dacă am dispune de mai mult spațiu, am putea monta și o masă de biliard. Miercuri, așteptăm să primim o imprimantă color și un xerox color. Dorim să sporim dotările cu aparatură nouă și performantă, să aducem un aparat de legat lucrări de licență, astfel încât studenții să-și poată copia și lega lucrările de licență în timpul cel mai scurt, la standarde ridicate de calitate, dar și într-un timp scurt, de 3-4 ore. Am comandat un aparat din Ungaria pentru mai multe sortimente de  răcoritoare, și făcut cafea...”
Plin de inițiative, și bune intenții, Alex vrea să facă din Centrul de Tineret locația numărul unu a tinerilor orădeni, români și maghiari, deopotrivă.
Centru de informare și consiliere pentru tineret
„În februarie 2006, am înaintat un proiect către Autoritatea Națională pentru Tineret (A.N.T.), manifestându-ne intenția de a intra în rețeaua națională a centrelor de tineret, care cuprinde, la nivel de țară, circa 30 de centre de tineret. În august 2006, am preluat de la A.N.T. o parte din dotarea de bază: zece calculatoare, o imprimantă și un videoproiector, iar în 2007, am mai primit 10 mese pentru calculatoare, 20 de scaune, un aparat foto digital și ecran pentru videoproiecții, precum și mobilier de birou, dulapuri și etajere, iar de-acum accentul în centru va cădea pe consiliere, pentru că de la 1 iulie 2007, suntem centru de informare și consiliere pentru tineret, administrat  de U.S.M.B., în parteneriat cu D.J.T. Bihor (Direcția Județeană pentru Tineret Bihor)”, a ținut să precizeze Alex.
Mediatizarea și susținerea centrului
Din 15 septembrie, din prima zi de școală, Alex intenționează să pornească o amplă campanie de mediatizare a centrului pentru cunoaștera lui în toate școlile orădene, prin afișe și pliante, prin anunțuri în presă, și chiar publicitate pe un tramvai, și o pagină Web.
În finalul discuției noastre, coordonatorul centrului a dorit să ne facă cunoscut susținătorii (finanțatorii) centrului, între care: Primăria Oradea care oferă bani (7.500 RON pe an) pentru cheltuieli cu utilitățile (apă, încălzire, curent electric) și chiria, Consiliul Județean, cu cei 7.500 RON, pentru achiziții de echipamente, dotări și fonduri pentru programe, precum și Autoritatea Națională pentru Tineret (A.N.T.), cu fonduri pentru doi angajați (în total 1.000 RON/ lună), cheltuieli de internet (170 RON/ lună), cheltuieli de telefon (100 RON/lună), plus un fond pentru activități de consiliere și consultanță (8.000 RON pe an).
„Am dori apoi să se mai știe că oferim găzduire gratuită pe un server de internet organizațiilor de tineret pentru paginile lor Web. La ora actuală, găzduim 30 de pagini”, a conchis Alex.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Consiliere și servicii gratuite sau la prețuri modice).

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:40:35 Ora standard a Europei de Est