Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Certificate de competență (IES) cu recunoaștere internațională

C. T. „Traian Vuia” eliberează absolvenților săi

Certificate de competență (IES) cu recunoaștere internațională

Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea (cea mai mare școală din municipiu și județ – cu cele 70 de clase și 2.218 elevi) este prima școală pilot din Oradea (și singura) care eliberează absolvenților săi certificate de competență cu recunoaștere internațională.

Aceasta în virtutea bunelor relații pe care le-a stabilit cu International Education Society (IES) din Londra.
Dacă tot am început prezentarea colegiului cu un record și o premieră, să continuăm și cu alte date și informații menite să personalizeze instituția în persajul învățământului bihorean. În 1990, la “Vuia” apăreau  primele clase de turism (din țară); tot aici funcționează cea de-a doua școală de șoferi din Bihor și singura din municipiul Oradea, ai cărei absolvenți se aleg cu permis auto categoriile B și C…
Dacă Oradea deține locul II pe țară (după București) ca număr de firme de exercițiu, cu siguranță că firmele de la “Vuia” sunt în top, alături de cele de la “Partenie Cosma” și “Mihai Viteazul”... Cele două premii internaționale cucerite în 2008 de firma de exercițiu “Paradis Vuia” la Zagreb înclină serios balanța, dând consistență și greutate în materie de pregătire profesională competentă și competitivă.
38 de premii și mențiuni la “Olimpicii cunoașterii!
Cei 295 de participanți la “Olimpicii cunoașterii” (la română, engleză, germană, mate și info) au îmbogățit serios palmaresul colegiului cu cele cinci premii II la română, trei premii III și cinci mențiuni, un premiu I, patru premii III și șapte mențiuni la engleză, câte cinci premii II și III, precum și trei mențiuni la info… Ele vorbesc despre ștacheta pregătirii elevilor la un colegiu tehnic, care dispun de o bază materială de invidiat (cu patru cabinete super de informatică, un record în peisajul colegiilor tehnice). Punctele tari ale celor de la “Vuia” le găsim apoi atât la proiectele de parteneriat (de cooperare), naționale (cu parteneri din Reșița, Cluj-Napoca, Timișoara, Baia Mare și Arad) și internaționale (cu Marea Britanie, Ungaria și Germania), cât și la cele de voluntariat, care întrec orice măsură, prin numărul mare de activități desfășurate, amploare și eficacitate.
Așadar, dl director Dorel Șaitoș are toate motivele să fie mulțumit văzând că toate demersurile pe linie instructiv–educativă sunt încununate de succes, iar investiția de capital făcută produce plusvaloarea pe care o așteaptă orice dascăl la culesul roadelor.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Certificate de competență (IES) cu recunoaștere internațională.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:25:40 Ora standard a Europei de Est