Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Nu avem „nume” pentru că avem… „renume”!

Directorul Școlii nr. 16 din Oradea, prof. Mircea Gârba:

„Nu avem „nume” pentru că avem… „renume”!

Ca să înțeleg exact jocul de cuvinte și mesajul incifrat al dlui director Mircea Gârba, am recurs la memoria site-ului, care stochează în baza sa de date „faptele de arme” ale combatanților…

Pentru cei care nu știu, vom spune că în virtutea renumelui pe care și l–au făurit cei de la școala nr. 16, din ’91, de când întrețin relații culturale cu Colegiul “Henri Pourrat” din Ceyrat (Franța), municipiul Oradea a ajuns să se înfrățească cu orașul francez, să primească mobilier și aparatură pentru fostul spital de copii, trei autobuze, alte materiale și cărți…!
Când clopoțelul a anunțat începerea unui nou an școlar, pe coridoare erau montate camere video (un sistem de supraveghere video a școlii). De-acum, chiulul și întârzierile vor fi contabilizate, iar în școală s-a instalat un climat de securitate, a crescut gradul responsabilității și disciplinei. Copiii au fost așteptați cu sălile de clasă proaspăt zugrăvite, coridoare lambrisate și estetizate, cu sala de sport complet renovată...
Cu tact și răbdare, cu profesionalism și eleganță, în timp, școala și-a făurit renumele unei instituții performante. „Prin baza materială modernă, dar mai ales prin rezultatele bune obținute de elevi, prin competența și receptivitatea la nou a colectivului de cadre didactice, Școala 16 se impune ca o școală de frunte în peisajul învățământului orădean. Iar cartea de vizită a școlii o constituie rezultatele elevilor: numeroase premii la concursuri și olimpiade școlare; niciun elev repetent în anul școlar 2009/2010; din cei 103 absolvenți ai clasei a VIII-a, 20 au avut media de admitere peste 9; toți absolvenții au fost repartizați în licee în prima etapă și toți au ajuns acolo unde și-au dorit: 14 la C.N. „Mihai Eminescu”, 11 la C.N. „E. Gojdu”, 16 la C.E. „Partenie Cosma”, 11 la Lic. T. „Lucian Blaga”, 6 la Lic. T. „Ady Endre”, 6 la C.N. „Iosif Vulcan” și lista poate continua. Însă ,,16’’ nu este doar o opțiune pentru elevii dornici de învățătură, ci poate reprezenta o soluție demnă de luat în seamă pentru părinți: săli de clasă frumoase și moderne, cantina nouă, dotată cu aparatură de ultimă generație, program after school, limba engleză studiată încă din clasa I, clase cu predare în limba maghiară, cerc de pictură, cursuri de dans, chitară, șah, atletism, baschet, handbal, fotbal și tenis...”
Foști elevi ai școlii studiază în Anglia și Germania
La toate argumentele forte ale domnului director, să mai adăugăm rezultatele excepționale obținute de sportivii școlii: 64 de premii și mențiuni înregistrare la competiții municipale și județene (din care 19 locuri I, opt locuri II și cinci locuri III, la județ, câte șase locuri I și II și cinci locuri III la municipiu; să mai adăugăm panoplia de proiecte școlare (cu Franța și Ungaria) și nenumărate parteneriate despre care ne-a vorbit directorul adjunct, prof. Smarada Burcă, parteneriatele cu teatrul „Arcadia”, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, asociația Caritas Eparhial, asociația Probambini, clubul Kiwanis, Romsilva, fundația „Talentum”...  Faptul că cei mai buni absolvenți ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” sunt foști elevi ai școlii 16, iar acum sunt studenți în Anglia și Germania, precum Alexandru Iancu și Francisc Bungiu... Poate nu știați că studenții Universității din Oradea (specializarea franceză, educație fizică, istorie și religie...) fac practică pedagogică la Școala cu clasele I-VIII nr. 16...
Să mai spunem că la școala 16 nu studiază 300 sau 400 de elevi, ci 909, în 37 de clase (20 primare și 17 gimnaziale), din care opt clase cu 180 de elevi la secția maghiară; faptul că în timp  ce de la unele școli copiii pleacă precum păsările călătoare... ei vin la „școala fără nume”! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Nu avem „nume” pentru că avem… „renume”!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:33 Ora standard a Europei de Est