Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

„Cărți și ecrane – ferestre spre Europa”

Cea de-a V-a întâlnire de proiect – la Grădinița nr. 22 din Oradea

„Cărți și ecrane – ferestre spre Europa”

Marți și miercuri (5-6 octombrie 2010), doamna profesor Lidia Șandor-Costea, directorul Grădiniței nr. 22 din Oradea, a avut bucuria și cinstea de a însoți partenerii de proiect din Franța, Spania, Turcia, Polonia și Grecia, la Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar, unde au fost primiți de conducătorii celor două instituiții, ing. Ilie Bolojan – primarul Oradiei –, și de prof. Dorel Luca – generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor (respectiv generalul adjunct, prof. Nicolae Ungur).

Timp de nouă zile (de vineri până sâmbătă, 1-9 octombrie), Grădinița nr. 22 din Oradea a găzduit cea de-a cincea întâlnire de proiect, la care au participat 16 persoane din Franța (țara coordonatoare de proiect), Spania, Turcia, Polonia și Grecia. Spaniolii au sosit vineri la Oradea, polonezii, grecii și francezii, sâmbătă, iar turcii, duminică. Au făcut un tur al Oradiei, au vizitat Cetatea Oradea și au trecut în revistă activități din cadrul festivalului „Toamna orădeană”. Luni, au vizitat grădinița, Mănăstirea Sfintei Cruci și palatul baroc Muzeul Þării Crișurilor, iar marți: Grădinița nr. 20 (grupele speciale cu copii cu CES), Catedrala cu Lună, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” și Primăria Oradea, având onoarea de a se întâlni cu primarul Oradiei, ing. Ilie Bolojan. Programul de miercuri s-a deschis cu vizită la Inspectoratul Școlar, unde au fost primiți de generalii inspectoratului, prof. Dorel Luca, respectiv Nicoale Ungur. Au vizitat centrul istoric, iar după-amiază au participat la serbarea europeană a celor mici, artiști de artiști ai Grădiniței nr. 22, prilej de a povesti cu părinții acestora. Pentru joi, au fost programate vizite în piața țărănească din Beiuș, Muzeul folcloric de la Chișcău, Grădinița din Chișcău și la Peștera Urșilor, iar vineri, la Grădinița nr. 1 din Beiuș și Băile Felix, seara - o cină românească, cu mâncare tradițională, cântece și jocuri populare; sâmbătă, concluzii și pregătirea de plecare a partenerilor de proiect. Zilnic, au avut loc întâlniri de proiect pentru analiza activităților vizionate și a vizitelor efectuate și pregătirea produselor pentru evaluarea finală.
Gazdele s-au mobilizat extraordinar pentru a le oferi partenerilor șansa de a nu uita degrabă cea de-a cincea întâlnire, desfășurată în România. Prima reuniune s-a ținut în noiembrie 2009, în Franța (țara coordonatoare), cea de-a II-a, în Spania (în februarie 2010), a III-a, în Grecia (în aprilie 2010), iar a IV-a, în Turcia (în iunie 2010).
Au invitat partenerii și părinții la joc
Pentru serbarea europeană a grădiniței, colectivul de cadre didactice al Grădiniței nr. 22 a pregătit un adevărat regal european. Copiii din grupa mijlocie (îndrumați de ed. Ioana Silaghi și Dorina Ristea) au prezentat dansul ciupercuțelor și al iepurașilor; secția maghiară (ed. Jurec Maria), două cântece maghiare, cu acompaniament instrumental; grupa mare pregătitoare (ed. Dorina Ințe), un dans popular din Bihor; grupa mare (ed. Florica Balaj și Mărioara Bumb), un grup vocal folcloric și un dans popular din Bihor, fiind acompaniați de orchestră și solista Roxana Ilisie; cealaltă grupă mare pregătitoare (ed. Tamara Murgui și Diana Michile) le-a pregătit o surpriză de proporții, un colaj cu muzică și dansuri din cele cinci țări partenere: Franța, Spania, Grecia, Polonia și Turcia.
La sfârșitul programului, gazdele au invitat partenerii și părinții să socializeze, să joace și să guste bucate tradiționale de la bufetul suedez.
Foto: Laurențiu Chiana
P.S. Pentru mai multe poze (101 poze), accesați Galeria foto: „Cărți și ecrane – ferestre spre Europa”.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 07:04:57 Ora standard a Europei de Est