Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diaspora în cercetarea științifică și învățământul superior din România

„Chemarea la națională a cercetătorilor români din diaspora”,

Diaspora în cercetarea științifică și învățământul superior din România

Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică, Academia Romană, Consiliul Național al Cercetării Științifice din Învățământul Superior, Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, Cercetării, Dezvoltării și Inovării și Camera de Comerț și Industrie a României au organizat în perioada 21- 24 septembrie, la București, cea de-a doua ediție a conferinței „Diaspora în cercetarea științifică și învățământul superior din România”.

Organizată sub sloganul „Chemarea la națională a cercetătorilor români din diaspora”, conferința din acest an a reunit peste 700 de participanți, dintre care peste 200 din diaspora.
Evenimentul s-a desfășurat pe durata a trei zile .Primele două zile, 22 și 23 septembrie, au fost dedicate workshop-urilor „Exploratorii”. Acestea au fost organizate pe 23 de domenii de competență și în zone de deschidere în care există potențial și expertiza românească, precum chimia, fizica, matematica, astronomia și astrofizica, ingineria, științele socio-umane și economice, biologia, știința mediului, medicina, biotehnologii, arta și arhitectura.
Workshopurile „Exploratorii” s-au desfășurat în 23 de locații în București și împrejurimi, între care Banca Națională a României, Universitatea din București, Facultatea de Sociologie, Centrul Internațional de Biodinamică, Facultatea de Arhitectură, Colegiul Noua Europă, Biblioteca Academiei Române, Universitatea Politehnica București, Facultatea de Medicină, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospatială și au abordat următoarele teme: „Cercetare academică în științele sociale: stări actuale, tendințe, implicații pentru societatea românească, prospectarea unor proiecte de cooperare”, „Nano Sisteme Dinamice: de la concepte la aplicații senzoristice”, „Fizica nucleară și Fizica particulelor elementare la frontiera cunoașterii”, „Teme actuale de cercetare în matematici aplicate”, „Laseri de mare putere”, „Tendințe și emergente în Biologia celulelor stem și cercetarea embriologică”, „Arhitectura și orașul în România după 1989”, „Tendințe în genomică și proteomică biomedicală”, „Jurnalism științific și comunicare”, „Materiale multifuncționale micro și nanostructurate: de la cercetare la aplicații”, „Provocări științifice ale energiei de mâine”, „Noi perspective de investigare a creierului”, „Roboterapie, tehnologii virtuale și informatice: implicații și aplicații în științele cognitive clinice”, „Electronica, telecomunicațiile și tehnologia informației în lume și în țară”, „Medicina moleculară - generația următoare”, „Spațiu - tehnologie, securitate, știință”, „Proiectarea conceptuală a proceselor chimice”, „Astronomia românească în contextul mondial actual”, „Biodiversitate și resurse biologice în orizontul 2020”, „Soluții durabile la provocări emergente în agricultură-alimentație cu implicații în medicina umană”, „Alimentație și sănătate”, „Centrul international pentru studii avansate Dunăre - Delta Dunării - Marea Neagră - sinergii românești și internaționale”, „Abordarea multidisciplinară a sindromului de răspuns inflamator sistemic (SIRS)”, „România și provocările crizei financiare internaționale”.
În ultima zi a conferinței, alături de discuțiile în plen, sub patronajul ANCS, Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” a organizat un spectacol inedit de știință dedicat „Nopții cercetătorilor”.
Am fost unul dintre participanții la secțiunea de astronomie, unde s-a ținut și o secțiune de postere și o masă rotundă dedicată învățământului preuniversitar.
Aici am putut prezenta activitățile din domeniul astronomiei, desfășurate la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și la astroclub „Meridian 0” din Oradea, prin intermediul posterului intitulat „Adolescenții orădeni și astronomia în sec. XXI”, participând și la o parte din evenimentele „Nopții cercetătorilor”, care s-au desfășurat în parcul Tineretului din București.
Așa cum mărturiseau și alți participanți, pentru câteva zile am putut vedea o altă față a României, cea care nu prea apare nici în presă, nici la TV pentru ca nu pare spectaculoasă.
Am întâlnit români, cercetători în domeniul astronomiei și astrofizicii, risipiți prin toată lumea, din Canada și SUA, până în Noua Zeelandă sau Australia.
Pe unii i-am revăzut cu plăcere, pe alții i-am întâlnit pentru prima oară, deși auzisem de ei și am fost foarte bucuroasă că am putut să-i ascult. (Nicoleta Pazmany)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:55 Ora standard a Europei de Est