Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

„Ne străduim să facem din profesie o artă”

„Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

Colectivul Grădiniței nr. 42 - „Maria” din Oradea și-a propus ca măcar la grădiniță, copilul să nu simtă deloc criza (prin care trecem cu toții, de la mic la mare).

„În plină criză, noi, personalul grădiniței, ne-am propus ca măcar la grădiniță, copilul să nu simtă criza. În fiecare dimineață, îi așteptăm cu multă căldură sufletească. Ne străduim să facem din profesie o artă, să creăm o atmosferă prielnică pentru a alina suferința provocată de despărțirea de familie. Prin atitudine și afectivitatea manifestată față de copil, educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl. Copilul simte și răsplătește afecțiunea. Când găsește prima floricică în curte, el o aduce educatoarei, mamei sale de la grădiniță...”
Să tot stai să o asculți pe doamna director Viorica Indrea.
Cei 194 de copii au fost primiți, din nou, ca-ntr-un palat, cu tot fastul și cu sufletul pe palmă. Copilul este cel mai rafinat senzor de afectivitate. El simte tot ce este prefăcut și fabricat, ce nu vine de la inimă, care nu izvorăște din sufletul educatoarei. Sunt ei mici, dar sensibili ca niște petale.
În discuția avută cu doamna director, aveam să aflăm ce li se pregătește copiilor în 2010-2011. Proiectele proprii și concursurile tradiționale, devenite emblematice, vor continua și în noul an școlar: Cupa Maria, parteneriatele cu școala „Octavian Goga” și cu o grădiniță din Micherechi (Ungaria) – „Dă-mi mâna, prietene!”, la fel și  „Ferestre deschise”, în parteneriat cu „Amicii”, de la Grădinița nr. 47; „Copilărie – lume de vis și fantezie”, în parteneriat cu o grădiniță din Vașcău; „Învață să fii bun!” - proiect de prevenire a violenței; „Focul – prieten sau dușman?” – în parteneriat cu unitatea de pompieri...
Ca opționale, copiii de la 42 pot alege de la limba engleză și calculator, până la dans, șah sau teatru (de păpuși).
„Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim”
Interlocutorul nostru a ținut apoi să ne facă cunoscute și alte realizări ale educatoarelor.
La inițiativa și sub îndrumarea dnei profesor Aurelia Bodea, inspector școlar de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar, un grup de educatoare (dna Aurelia Bodea, Georgeta Bara, Adela-Mioara Horga, Elena Negrău – de la grădinița noastră -, Marina Rengle, Szabo Beatrice-Rodica și Loredana Pintea) a realizat două caiete de exerciții-întrebări interdisciplinare, pe tema „Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim” (scoase la editura Nomina).
Doamna educatoare Elena Negrău figurează ca autor (alături de inst. Dorina Ințe și inst. Szabo Beatrice-Rodica) și la publicația „Cinci pași pentru sănătate”, apărută din inițiativa  Direcției de Sănătate Publică Bihor...
Într-o perspectivă mai apropiată sau mai îndepărtată, pe agenda doamnei director figurează parteneriate cu grădinițe din Cluj-Napoca și Gyula (Ungaria), cu școala „Avram Iancu” din Oradea și Inspectoratul Școlar. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (125 de poze), accesați Galeria foto:Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:37:58 Ora standard a Europei de Est