Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În Bihor, patru școli au obținut „Diplomă de excelență instituțională”

Inspector școlar Ilie Crăciun

În Bihor, patru școli au obținut „Diplomă de excelență instituțională”

Miercuri, 11 august 2010, publicam pe ovidan.ro știrea despre instituirea diplomei de excelență instituțională.

Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) a instituit, prin ordin al ministrului Daniel Petru Funeriu (ordinul nr. 5.211), acordarea, începând cu anul școlar 2010-2011, a „Diplomei de excelență instituțională” pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat.
Diploma onorifică va fi decernată de către MECTS, prin ordin de ministru, unităților de învățământ care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: au o vechime de cel puțin 100 de ani de activitate în același nivel de pregătire și/sau același domeniu de calificare profesională, au obținut rezultate de excepție în pregătirea teoretică și practică a elevilor și au adus o contribuție elocventă la creșterea calității actului educațional.
Referitor la prima condiție, unitățile de învățământ vor face dovada vechimii prin actele oficiale de înființare și vor menționa modificările intervenite în timp în activitatea acestora prin schimbări de denumiri, modificări și/sau dezvoltări ale structurii pe niveluri sau domenii de calificare  profesională. Rezultatele de excepție în pregătirea teoretică și practică a elevilor sunt cele obținute de absolvenți la examenele naționale de finalizare a studiilor, pe parcursul studiilor, respectiv la concursuri/olimpiade naționale și internaționale. Vor fi luate în calcul, de asemenea, evoluția rezultatelor profesionale anuale ale elevilor din cel puțin ultimii 15 ani și numărul absolvenților unității de învățământ care, în timp, au adus o contribuție importantă la dezvoltarea economiei, educației, culturii, artei, științei, sportului etc. Contribuția elocventă la creșterea calității actului educațional presupune existența unui procent de 90% cadre didactice calificate, a unei baze materiale dotate cu aparatură/material didactic modern și certificarea unor preocupări privind reducerea abandonului școlar…
Potrivit informațiilor primite de la dl profesor Ilie Crăciun, inspector școlar al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, în județul nostru au obținut o asemenea diplomă de excelență instituțională patru școli: Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea (1699), Liceul Teoretic „Ady Endre” Oradea (1772), Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș (1828) și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș (1885).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:46:30 Ora standard a Europei de Est